החשוד ברצח מדבר לראשונה
(צילום: אביהו שפירא)

"לא רצחתי אותה, הכול עלילה נגדי": כך אמר היום (ה') אדוארד קצ'ורה, החשוד ברצח ליטל יעל מלניק (17). מעצרו של קצ'ורה, ששימש כאח בבית החולים הפסיכיאטרי מעלה כרמל בטירת כרמל, הוארך היום בפעם העשירית - אבל כתב אישום נגדו עדיין לא הוגש.
לפני הדיון דיבר קצ'ורה לראשונה והכחיש כי רצח את הנערה, שגופתה נמצאה לפני כחודש וחצי באתר בנייה בקריית מוצקין. "המשפחה שלה שלחה אותה לשם, אחותה אמרה 'תמותי'", טען כשהוא תוקף את בני משפחתה. "אני לא טיפלתי בה, היא הייתה בת הזוג שלי, הייתה לנו מערכת יחסים אינטימית. באותו יום אנחנו ברחנו ממשטרה שסבתא שלה שלחה".
3 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
(צילום: שרון צור)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה של משפחתה של ליטל יעל מלניק מחוץ לבית המשפט
ההפגנה של משפחתה של ליטל יעל מלניק מחוץ לבית המשפט
המחאה מחוץ לבית המשפט
(צילום: שרון צור)
3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
החשוד טען כי הנערה "רצתה לקבור את ליטל ולקום יעל חדשה.היא חשבה שככה היא יכולה להיפטר מכל הפחדים והמחשבות הרעות. היא רצתה להרגיש את הדמות הישנה שלה, את הפחדים שעשו לה בבית".
בתחילת השבוע, ולראשונה מאז הרצח, פגשו בני המשפחה של ליטל את קצ'ורה. "הוא רצח לי את הנכדה, זה רצח, הוא מספר סיפורים", מיררה היום בבכי הסבתא לודמילה. "למה הוא לא עזב אותה והניח לה לנפשה? היה צו הרחקה נגדו, זה הגיוני שהוא יהיה בקשר עם נערה בת 17?". לדיון הגיעו גם הסבא בוגדן והאחות רות שאמרה: "אני מתגעגעת אליה מאוד, אני יודעת שהוא רצח אותה וניצל את המצוקה שלה. קשה לנו לראות אותו פה מכחיש את הרצח של אחותי".
גופתה של הנערה נמצאה ביום שבת, 2 באוקטובר, קבורה באתר בנייה בקריית מוצקין. מבין רגבי האדמה בצבצו רק שתי ידיה. כמו בהארכות המעצר הקודמות, גם היום לא הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע מטעם פרקליטות מחוז חיפה, הנוגעת להחלטה באיזה סעיף להגיש כתב אישום נגד קצ'ורה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של קצ'ורה לצורך השלמות חקירה וקבלת חוות דעת נוספות באשר לחשדות נגדו. פרקליטו ביקש לשחררו אחרי 50 ימים למעצר בית - אבל בית המשפט החליט להאריך בחמישה ימים נוספים את המעצר.
ביחידה המרכזית במשטרת מחוז חוף החוקרת את הפרשה מייחסים לקצ'ורה, בן 49 מקריית מוצקין, עבירות של רצח חסר ישע או קטין, בעילת קטינה בת 16-18 תוך ניצול יחסי תלות ומרות וכן בעבירות של הדחת קטין לסמים קשים, הפרת צו של בית משפט שנועד להגן על אדם ובשיבוש מהלכי משפט.