ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את ארה"ב, שהשתמשה אתמול (שישי) בזכות הווטו שלה במועצת הביטחון של האו"ם כדי למנוע פרסום הצעת החלטה על הפסקת אש. ההצעה מחייבת את ישראל להפסקת אש הומניטרית מיידית ברצועת עזה. מבין 15 חברות מועצת הביטחון, 13 תמכו בהצעה. בריטניה נמנעה וארה"ב התנגדה. עקב הווטו שרשאית להטיל ארה"ב, כאחת מחמש החברות הקבועות במועצה, ההצעה נפלה.
אבו מאזן תיאר את העמדה האמריקנית כתוקפנית ובלתי מוסרית, וכהפרה בוטה של כל הערכים והעקרונות ההומניטריים. לשיטתו, עמדתה של ארה"ב הופכת אותה לאחראית לשפיכות דמם של ילדים, נשים וקשישים פלסטינים בידי הכיבוש ברצועת עזה.
ההצבעה אתמול במועצת הביטחון
(צילום: UN)

4 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקןנפגש  עם אבו מאזן ברמאללה
אנתוני בלינקןנפגש  עם אבו מאזן ברמאללה
אבו מאזן ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בחודש שעבר ברמאללה
(צילום: AFP PHOTO / HO / PPO)
4 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקןנפגש  עם אבו מאזן ברמאללה
אנתוני בלינקןנפגש  עם אבו מאזן ברמאללה
(צילום: Jonathan Ernst/Pool photo via AP)
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
לפי ראש הרשות, המדיניות האמריקנית הופכת ארה"ב לשותפה בפשע של רצח עם, טיהור אתני ופשעי מלחמה שבוצעו על ידי צה"ל נגד הפלסטינים ברצועה, בגדה המערבית ובירושלים. הוא הזהיר כי מדיניות זו הפכה לסכנה לעולם, ולאיום על השלום והביטחון הבינלאומיים.
אבו מאזן מאמין כי החלטה זו, שבאמצעותה אתגר הממשל האמריקני את הקהילה הבינלאומית, "תיתן עוד אור ירוק למדינת הכיבוש הישראלית להמשיך בתוקפנותה נגד עמנו ברצועת עזה".
הלילה גינה חמאס את הווטו שהטילה ארה"ב במועצת הביטחון. "מדובר במהלך לא אתי ולא אנושי", אמר חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, עיזאת א-רישק. "הצעד האמריקני למנוע הפסקת אש הוא שיתוף פעולה ישיר עם הכיבוש בהריגת עמנו ובביצוע עוד מעשי טבח וטיהור אתני".
4 צפייה בגלריה
מועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם
ההצבעה במועצת הביטחון
(צילום: ÜN photo)
4 צפייה בגלריה
מועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: ÜN photo)
בדיון שנערך אתמול במועצת הביטחון דחה שגריר ארה"ב באו"ם רוברט ווד את הקריאות להפסקת אש מיידית, ואמר: "דיפלומטיה אמריקנית הביאה לשחרור בני הערובה ולכניסת סיוע הומניטרי לעזה. לחמאס יש יעדים אחרים - סירובו לשחרר נשים חטופות הביא לחידוש הלחימה, רבים מהחטופים נתונים ליחס אכזרי, וגם היום החמאס ממשיך להוות איום על ישראל. זה איום שאף אחת מהממשלות שלנו לא הייתה מסכימה שיהיה בגבולותנו. מהסיבה הזאת , בזמן שארה"ב תומכת בשלום מתמשך - אנו לא תומכים בקריאות להפסקת אש מיידית".
השגריר ווד גם מתח בדבריו ביקורת על מועצת הביטחון ואמר למשתתפים בדיון: "אי-הגינוי מצדכם של התקפות הטרור של חמאס, בהן התקפות מיניות ומעשי רשע אחרים - הוא כישלון".