אחיו של ניסים שטרית: "גם ברלנד קושר את עצמו לרצח, זה אבסורד"
(צילום: משי בן עמי, אבי חי)

בעקבות שחרורו של אליעזר ברלנד מכלא איילון אחרי פחות מחודשיים מאסר, אחיו של ניסים שטרית בן ה-16, שברלנד נעצר ונחקר גם כחשוד ברצח שלו ב-1986, התראיין לאולפן ynet ואמר כי "המדינה לא עושה את עבודתה ולא שומרת על אזרחיה", וכינה את ברלנד "ארכי-רוצח".
"אני המום, תיאטרון האבסורד הוא מוחלט", אמר שטרית לאולפן ynet. "ביום ההקראה של השליח שלו ברוך שרביט, שהוא הראשון שעומד לדין בפרשת הרצח של אחי, ביום הזה ברלנד, ארכי-רוצח עם דם על הידיים - משתחרר מנהלית. זה גם לא נכון, זה שקר גס - הוא לא משתחרר מנהלית. ברלנד חתם על עסקה עם הפרקליטות, שבה הוא יודה ויקבל 18 חודשים, ושהוא ירצה פחות כי הוא אדם מסכן וחולה".
2 צפייה בגלריה
הרב ברלנד משתחרר ממעצר
הרב ברלנד משתחרר ממעצר
"מדובר בארכי-רוצח". אליעזר ברלנד
שטרית האשים את הרשויות ואמר כי המדינה לא עושה את עבודתה כראוי. "המדינה לא שומרת על האזרחים שלה, אם ארכי-פושע כזה יוצא ומסתובב ברחוב עכשיו. לפני כמה דקות דפק אצלי בדלת בן אדם שהתחזה, ואני יכול לחשוב באמת שהוא לא הגיע סתם לדפוק לי בדלת. יכול להיות שברלנד שלח מישהו לוודא שזו הכתובת שלי".
- האם יכול להיות שבסופו של דבר אין למשטרה פשוט ראיות? "יש ראיות. ברלנד עצמו קושר את עצמו לסיפור, וגם שרביט קושר אותו. יש מושג מעוות במדינה, שלא קיים בשום מקום בעולם: 'חוק ההתיישנות'. חוק ההתיישנות אומר שעל עבירת רצח בידיים - אין התיישנות. כל העבירות האחרות - מפחות מרצח בידיים - חל עליהן התיישנות. היות והתיק של אח שלי ניסים לא רוענן במשך 14 שנים, חלה עליו התיישנות.
2 צפייה בגלריה
נסים שטרית
נסים שטרית
ניסים שטרית. נעלם ב-1986
"ופה האבסורד על האבסורד. חלה התיישנות, והפרקליטות מחזיקה ראיות והודאות שהוא קושר את עצמו לרצח, שהוא נתן את ההנחיה. הוא לא יכול להיות מועמד לדין בגלל ההתיישנות, ואתמול הוא משוחרר שלושה וחצי חודשים לפני המועד בגין מנהלית. איזה מנהלית? עו"ד עמית חדד אמר במפורש שהוא שוחרר כי היה סיכום. זה אבסורד שאין דומה לו".
בפרשות רצח הנער ניסים שטרית ואבי אדרי היה חשוד ברלנד, אך הוא כאמור שוחרר אחרי שהחקירה לגביו הגיעה למבוי סתום. עם זאת, הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד מעורבים אחרים בפרשה - שהיו בעבר חסידים בקהילת שובו בנים.
ברוך שרביט (76) ובנימין זאבי (69), בנו של השר המנוח רחבעם זאבי (גנדי), מואשמים ברצח ניסים שטרית בינואר 1986. זאת למרות שגופתו של הנער לא אותרה. ברלנד עצמו ישמש כעד תביעה במשפטם. כתבי האישום, שהוגשו על ידי פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, מייחסים לשניים עבירה של "רצח תוך ביצוע עבירה".