קיש: "נתניהו פעל למען מדינת ישראל"
(צילום: רועי עידן, משה מזרחי)

בעקבות הפרסום ב-ynet על כך שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו משוחח עם מנכ"לי חברות התרופות לגבי חיסון שלישי לקורונה – מעל ראשו של ראש הממשלה נפתלי בנט – אומר הבוקר (יום ה') ח"כ יואב קיש (הליכוד) לאולפן ynet: "יש ליו"ר האופוזיציה יכולות שלא היו לאף יו"ר אופוזיציה לפניו. זה לטובת מדינת ישראל שהוא ישתמש ביכולות האלה. אני לא רואה עם זה שום בעיה".
כסגן שר הבריאות לשעבר, מה הייתה התגובה שלך אם יו"ר האופוזיציה דאז, יאיר לפיד, היה מרים טלפון לאלברט בורלא ואומר לו שאזרחי ישראל זקוקים לעוד חיסונים? "הייתי אומר שזה סיפורי מעשיות כי הוא פשוט לא מסוגל. יאיר לפיד לא ברמה הזו ולא ביכולות האלה, אז זה לא רלוונטי".
כדי שנבין: יש ממשלה, אבל זה בסדר אם יו"ר אופוזיציה מנהל מדיניות עצמאית מול גורמים שרק הממשלה יכולה לאשר את הרכישות מולן? "אתה שואל אם אני חושב שזה נכון שנתניהו משתמש ביכולות שלו לטובת מדינת ישראל? חד משמעית כן".
אין צורך בטלפונים שלו לבורלא. מדינת ישראל לא במחסור של חיסונים. נראה שיו"ר האופוזיציה מנסה להידחף בכוח למשהו שממילא יקרה, ואז הוא יגיד "הנה, אני אמרתי". "זה לא מדויק בכלל. אין בישראל שני מיליון מנות זמינות לחיסון שלישי. אתה מוזמן לבדוק".
1 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה השלישית לקורונה
מתחסנים במנה השלישית לקורונה
מתחסנים במנה השלישית בשיבא. "אין שני מיליון מנות"
(צילום: AFP)
אנחנו לקראת קבינט הקורונה היום. אתה חושב שסוף סוף יקבלו שם החלטות? "עד היום מה שראינו מהקבינט הזה זה בעצם אפס. הם לא מסוגלים להחליט. יש שם דעות שונות ואין בעל בית. ראש הממשלה לא מסוגל לנהל אותו. אני מקווה, לטובת ישראל, שהמצב הזה ישתנה".
מה היית עושה אחרת? אילו הגבלות היית מטיל? "אני לא נכנס לזה".
אבל היית סגן שר הבריאות. לכן אני תוהה: לו היית כרגע בקבינט היית סוגר את נתב"ג? מחליט על סגר? "אתה מוזמן להסתכל בציוצים שלי במשך כל החודש וחצי האחרונים".
ח"כ קיש צפוי להשתתף מאוחר יותר בסיור של שדולת ארץ ישראל בנגב. "מדינת ישראל והממשלות האחרונות עשו מהפכה בנגב בהרבה מאוד דברים כמו כבישים, תשתיות ועוד, אבל בדבר אחד לא הצלחנו: לפתור את הבעיה של ההשתלטות הבלתי חוקית של בדואים על האדמות", אמר.
"היו ניסיונות בעבר, הם נכשלו. נכשל בזה בני בגין, אחרי זה אורי אריאל ואנחנו במצב לא טוב. נכשלנו בכך שהחלטנו לתת לבדואים אדמה וחשבו שהם יעזבו את ההשתלטות הבלתי חוקית. מה שקרה הוא שהם לקחו את הקרקעות שנתנו להם ונשארו על האדמה".
בסוגיית המשילות בדרום אפשר אולי לשתף פעולה עם הקואליציה, משום שזו סוגייה לאומית, ביטחונית, אסטרטגית. "חד וחלק. אבל כשהקואליציה מתנהגת בכנסת בדורסנות ומוחקת כל יכולת של תיאום או ייצוג ראוי של האופוזיציה בוועדות, קשה לבוא אלינו בדרישות כמו 'למה אתם לא עובדים איתם היום?'. באופן כללי, לגבי האתגר, האתגר הוא ארצי, ארוך טווח, לאומי וחייבים לפתור אותו. אני מאוד מודאג מהפרסום היום על כך שח"כ שסעיד אלחרומי מרע"מ דורש את פיטורו של ראש מנהלת הבדואים, יאיר מעיין".