נתניהו: "הממשלה טובעת"
(צילום: אלי מנדלבאום )

ראשי מפלגות האופוזיציה ששייכות ל"בלוק נתניהו" הודיעו אחר-הצהריים (יום שני) כי יתנגדו באופן גורף לכל חוק שתעלה הקואליציה - במטרה להפיל את הממשלה. בכנסת, נציין, ישנו תיקו 60-60 בין הקואליציה לאופוזיציה - שמורכבת מ-54 ח"כים מ"בלוק נתניהו" ושישה ח"כים מהרשימה המשותפת.
בשבוע שעבר עוררו חברי הבלוק סערה מאחר שהתכוונו להצביע נגד חוק "ממדים ללימודים" שתכליתו הענקת מלגות ללוחמים משוחררים. בישיבת סיעת הליכוד שבה הוחלט להתנגד לחוק, אמרה חברת הכנסת מירי רגב - שלא ידעה כי מוקלטת - כי יש להתנגד לכל חוק שמעלה הקואליציה, ו"אין כאבי בטן עם מקרי אונס, נשים מוכות, חיילים ונכים". בסופו של דבר החוק עבר בעקבות הצעת פשרה של שר הביטחון בני גנץ, ואחרי הביקורת הרבה שהופנתה נגד הכנסת על כך שהחוק עלול שלא לעבור.
1 צפייה בגלריה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
"אין לחברי הממשלה את היכולת לראות קדימה". נתניהו, דרעי, גפני וסמוטריץ'
(צילום: מוטי קמחי, הדר יואביאן , יואב דודקביץ' )
ראשי הבלוק הודיעו על החלטתם בהצהרה משותפת לתקשורת בכנסת. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו השווה את מצב הממשלה לטביעה, ואמר כי היא "עושה הכול כדי להציל את עצמה". לדבריו, "הם נופלים ונאחזים בכל דבר, בקופת המדינה, בשטחיה, בבטחונה ובמעמדה הבינלאומי. הם מוכנים להקריב כל דבר כדי למנוע את שקיעתם למצולות, אבל הם צוללים ויגיעו לשם - ובינתיים אזרחי ישראל משלמים. בנט אמר בזמנו שממשלה שתלוי בתומכי טרור היא מסוכנת לחיילים ולאזרחים, וזה נכון - הממשלה מסוכנת לאזרחי ישראל ולחיילי צה"ל".
על אף מצעד הדגלים אתמול, שעבר בשער שכם חרף איומי חמאס, טען נתניהו כי הממשלה "מתרפסת בני תומכי טרור". הוא הוסיף: "מעבר לכך, יש גם משבר כלכלי עצום. היינו במשברים כלכליים בעבר, היה משבר גדול ב-2003 שיצאנו ממנו והפכנו את ישראל למעצמה עולמית. ב-2009 הוצאנו את המדינה בהצלחה עצומה מהמשבר הכלכלי העולמי. במשבר שהיה בקורונה לא אמרנו שאין מה לעשות אלא להיפך - יש משבר, אז מחובתנו לעשות ולחזות דברים מראש. צריך בשביל זה מיומנות כלכלית, מדינית וביטחונית - אין להם את המיומנות הזו או את היכולת לראות קדימה".
(צילום: עידו ארז, אסף חן)

אחרי שבוע עמוס באירועים מול איראן, כולל התנקשות בבכיר משמרות המהפכה והחלטת ממשל ביידן שלא להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, טען נתניהו: "אין לממשלה מושג מה לעשות מול איראן. אין להם יכולת להתייצב באמת בעוצמה ולעשות את הדברים שמחייבים אותנו כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, עם או בלי הסכם. משמרות המהפכה זה דבר קטן יחסית לעומת הסיכון מאיראן, והם לא עושים כלום. לא בטוח שהם מסוגלים לעשות. הם עסוקים רק בדבר אחד - איך לא לטבוע פוליטית למצולות".
יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר כי "הממשלה הזו מסוכנת מאוד למדינת ישראל ולעם היהודי", והדגיש: "אסור לתמוך בממשלה הזו בשום חוק, גם אם חשוב ביותר". לדבריו, "את הדברים הטובים נעשה כשנעלה לשלטון. יש מספיק חברי כנסת כדי להקים ממשלה בראשות נתניהו".
יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "ממשלה ציונית יכולה להעביר חוקים ציוניים ולאומיים באצבעותיה שלה. ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים היא רעה, מסוכנת ולא לגיטימית, ולא נהיה הקביים שלה. לא נהיה ממלאי המקום של עידא תומא סלימאן. זו אינה ממשלת בנט-עבאס, אלא ממשלת בנט-טיבי". הוא התייחס להעברת התקציבים לחברה הערבית, טען כי מדובר ב"מכירת חיסול של הציונות", והדגיש גם הוא: "לכולם ברוב שלימין יש רוב בעם ושיש רוב ימני בכנסת הזו".
ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, אמרו כי יפעלו למען הקמת ממשלה אחרת - ואם לא, אז יהיו בחירות. לדברי גפני, "כל יום שעובר והממשלה לא נופלת זה חילול השם".