1 צפייה בגלריה
נייס גאי, ארכיון
נייס גאי, ארכיון
נייס גאי, ארכיון
(צילום: דוברת משטרת ישראל)
שמונה בני אדם אושפזו מהלילה (שבת) בבתי החולים באזור הצפון לאחר שצרכו נייס גאי שעורבב עם חומר נוגד קרישה, המשמש גם כרעל עכברים.
אחד המאושפזים, בן 34 שהובא מבית חולים לבריאות הנפש בעכו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, אושפז תחילה במחלקה הפנימית עם חשד להרעלה, ולאחר שמצבו הידרדר הוחלט להעבירו למחלקה לטיפול נמרץ. ד"ר טטיאנה חאג', רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ, מסרה כי בעקבות הטיפול מצבו השתפר והוא מוגדר כעת בינוני ויציב.
במשרד הבריאות הודיעו כי עד כה אושפזו 34 בני אדם שהורעלו בנסיבות דומות והגיעו עם דימומים לבתי החולים. "מדובר בסם העשוי להוביל למוות גם מדימום", אמרו במשרד. "הסם מסוכן משום שמכיל חומרים שונים בהם סמים, רעלים, וככל הנראה חומרי הדברה המשתנים ממפיץ למפיץ".
בתחילת השבוע נפטר גבר בן 31 שהגיע למצב של מוות מוחי כתוצאה מצריכת הסם. במשרד הבריאות פתחו בחקירה משותפת עם המשטרה כבר בשבוע שעבר, שבסופה נעצרו חשודים בהפצת הסם. במשרד ציינו כי הציבור צריך להימנע משימוש בסמי פיצוציות המוכרים בשמות "נייס גאי", "מסטולון" ו"מבסוטון", ואמרו כי השימוש בהם אינו חוקי ועלול לגרום למוות מהחומרים הרעילים שמצויים בהם.