לשכת ראש הממשלה מנהלת מגעים מול ארמון המלוכה הירדני כדי לתאם פגישה בין יאיר לפיד לעבדאללה השני בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, אליה ימריא מחר (שני) רה"מ. בירושלים מעוניינים מאוד בפגישה שכזו בשל השפעתו של המלך על הפלסטינים ובמטרה לשפר את התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית בימים של רצף פיגועים ביהודה ושומרון.
לא בטוח שהפגישה תוכל לצאת לפועל בשל הלו"ז הצפוף של השניים, אך במקביל מנהלת הלשכה מגעים עם מדינות נוספות לתיאום מפגשים של ראשי מדינות עם לפיד.
2 צפייה בגלריה
רה״מ יאיר לפיד עם מלך ירדן בארמונו בעמאן
רה״מ יאיר לפיד עם מלך ירדן בארמונו בעמאן
לפיד עם מלך ירדן בארמונו בעמאן
(צילום: בית המלוכה הירדני)
בשולי העצרת צפוי ראש הממשלה להיפגש עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. זו תהיה הפגישה הראשונה בין ראש ממשלה ישראלי לבין ארדואן מאז פגישתו עם ראש הממשלה אהוד אולמרט לפני 13 שנה - ממש לפני תחילת המשבר הדיפלומטי בין המדינות שהחל בנאומו של שמעון פרס בדאבוס בינואר 2009.
לפיד צפוי להיפגש גם עם ראש ממשלת בריטניה אליזבת טראס, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס וכן עם מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש. בין לפיד לראש ממשלת בריטניה יש יחסים טובים מאוד והם נפגשו בעבר כשרי חוץ.
לפני חודש הכריזו ישראל וטורקיה על נרמול יחסים מלא בין המדינות, זאת לאחר שיחת לפיד עם ארדואן חודש לפני כן. במסגרת ההכרזה, ישראל וטורקיה יחזירו את השגרירים והקונסולים כלליים למדינות, יותר מארבע שנים לאחר ששגריר ישראל בטורקיה איתן נאה גורש ממנה. השבוע צפוי משרד החוץ להודיע על מינויה של אירית ליליאן לשגרירה בטורקיה. במקביל צפויה גם אנקרה להודיע על מינוי שגריר בישראל.
כוכבי בזירת ההיתקלות בשבוע שעבר, גנץ בסיור בגדר
(צילום: דובר צה''ל, ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בכפר רומאנה
כוחות צה"ל בכפר רומאנה
כוחות צה"ל בכפר רומאנה שבאזור ג'נין, בחודש שעבר
(צילום: EPA)
המתיחות ביהודה ושומרון גברה עוד יותר אחרי ההיתקלות הקטלנית שבה נהרג רב-סרן בר פלח בשבוע שעבר, ולקראת חגי תשרי. בצה"ל, יצוין, לא מזהים קשר ארגוני מאחורי חוליות המפגעים או המחבלים הבודדים האחרונים, זולת ההשראה המדבקת שהזינה את החוליות המקומיות ודחיפה מורלית ומסיתה מצד חמאס. כך או כך, ההחלטה על תגבור הכוחות בחגי תשרי, תקופה מתוחה מבחינה ביטחונית בכל שנה, תתקבל בהתאם להערכת מצב בצה"ל.
ביום רביעי שעבר כבר פעלו כמה גדודי תגבור בקו התפר כדי למנוע הסתננות פלסטינים לעומק ישראל בעקבות הפיגועים הקשים ברחבי הארץ בגל הטרור השנה. המהלך כונה בשם "היערכות שובר גלים", כחלק מהמבצע שהחל אז - ונמשך עד היום - ללכידת מחבלים ומפגעים פוטנציאליים בעיקר באזור ג'נין ובשכם.