2 צפייה בגלריה
עדיאל תורתי
עדיאל תורתי
עדיאל תורתי
(צילום: דוברות המשטרה)
פרסום ראשון: הסדר טיעון נחתם לאחרונה בין הפרקליטות לשני הנאשמים בפרשת מותו של עדיאל תורתי (20) מפתח תקווה - והשניים יודו רק בניסיון רצח, וירצו תקופת מאסר קצרה יחסית לנסיבות המקרה. ל-ynet נודע כי פי ההסדר שהושג בין הצדדים ובהסכמת משפחתו של תורתי, שני הנאשמים יודו גם בעבירות של השמדת ראייה ושיבוש מהלכי משפט.
הפרקליטות תבקש לגזור על הנאשם המרכזי קארו גבוריאן (34) 13 שנות מאסר ופיצויים למשפחת הקורבן, ועל הנאשם השני שהוא קטין - שמונה שנות מאסר. עם זאת, על סוגיית העונש אין הסכמה בין הצדדים והסנגורים יוכלו לטעון לעונש מופחת יותר - אך השופט יהיה זה שיגזור את דינם. אייל אוחיון, עורך דינו של הנאשם המרכזי, סירב להגיב לידיעה.
התקרית המחרידה החלה בתחילת 2019, עם הדיווח על היעדרותו של תורתי. כבר למחרת איתרה המשטרה את גופתחו בשטח פתוח בין פתח תקווה לכפר סירקין, ובחקירה עלה החשד שהוא נרצח באכזריות ביחידת דיור בעיר, כשכמה צעירים היו מעורבים באירוע. כמה מהחשודים נמלטו לרוסיה - אך הוסגרו בחזרה.
2 צפייה בגלריה
משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה
משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה
הנאשמים מחוץ ליחידת הדיור
(צילום: דוברות המשטרה)
למרות שתורתי נמצא ללא רוח חיים - הנאשמים לא הואשמו בעבירת רצח, כיוון שחוות הדעת של המכון הפתולוגי לא פירטה את סיבת המוות, שכן בגופו נמצאה כמות גדולה של קוקאין. לכן לא ניתן היה לקבוע אם עדיאל נרצח כתוצאה מהאלימות הקשה שהופעלה עליו, ובלית ברירה סעיף הרצח לא נכלל באישום.
לפי כתב האישום המקורי שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, הנאשם המרכזי גבוריאן, הקטין ונאשם נוסף היו עם תורתי ביחידת הדיור בפתח תקווה, שתו אלכוהול וצרכו קוקאין. גבוריאן חשד שתורתי "הלשין" על מיקומה של יחידת הדיור - ובשל כך החליטו השלושה להרוג אותו. בפרקליטות טענו כי גבוריאן הכה את תורתי באכזריות באגרופים, הטיח אותו בדלת הכניסה, שלף סכין יפנית - ודקר אותו בפלג גופו העליון. תורתי התחנן בפניו ושאל: "למה זה מגיע לי? למה אתה משתגע?" וגבוריאן השיב: "שתוק, יא מלשין". גבוריאן המשיך לתקוף אותו עד שאמר לחבריו: "זהו, הוא גמור. גמרתי אותו".
עורך דין אייל אוחיוןעורך הדין אייל אוחיון

לאחר מותו עזבו השלושה את יחידת הדיור וחזרו בשעות הערב עם שקיות אשפה כדי להעלימו. במהלך שעות הערב והלילה ולמחרת חזרו הנאשמים ליחידת הדיור כדי לנקות אותה ולהשמיד את הראיות - ואף צבעו את הקירות וחתכו מושבי כיסאות וחלקים מהמזרן שהוכתמו בדם. ביולי האחרון נגזרו 12 שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון על אלירן אסקיאס (25) מפתח תקווה שהיה חלק משמעותי מאירועי האלימות בדירה. נאשם אחר הורשע בסיוע לאחר מעשה ונידון לשנתיים מאסר.