רס"ר (במיל') איתי אזולאי, בן 25 מאורנית, לוחם ביחידת הניוד 5515, נפל בקרב בגבול לבנון. כך התיר הבוקר (שני) דובר צה"ל לפרסום. באירוע שבו נפל רס"ר אזולאי, נפצעו עוד שני לוחמים מיחידת הניוד 5515, באורח קשה.
1 צפייה בגלריה
רס״ר במיל' איתי אזולאי ז״ל
רס״ר במיל' איתי אזולאי ז״ל
רס"ר במיל' איתי אזולאי
(צילום: דובר צה"ל)
מאז החלה הפעולה הקרקעית בלבנון, לפני כשבוע, נהרגו בקרבות בזירה הצפונית 10 לוחמי צה"ל. ירין, חברתו של איתי, ספדה לו ברשתות: "איתי שלי, חבר שלי, ילד טהור שאתה. הראש מסרב להבין, והלב כבר לא מסוגל להכיל. ילד יפה תואר שאתה כמה שמבחוץ כל כך הרבה יותר מבפנים. הכי טוב בהכול תמיד, רואה את טובת כולם, דואג ומקשיב חבר טוב שאין כמותו, שם את עצמו תמיד אחרון רק שלכולם יהיה טוב. לפני שבוע וחצי דיברנו על זה שכנראה יקראו לך שוב למילואים ותצטרך להיכנס ללבנון והפחד כבר עשה את שלו ועכשיו אתה כבר לא כאן ואני כבר מתגעגעת אליך והדמעות לא מפסיקות לרדת. הגיע לך הרבה יותר טוב מזה".
היא הוסיפה: "אזכור אותך כילד הטהור והטוב שאתה. את השיחות והצחוק ואת החיוך שלך ואת החבר הטוב שאתה. חבר שלי אני אוהבת אותך יהי זכרך ברוך תנוח על משכבך בשלום". איתמר, חבר נוסף של אזולאי, ספד לו: "אני ואזולאי הכרנו בשבוע ראיונות. הוא נפל ממטכ"ל ואני מ-669. הכרנו בסיטואציה מאוד מבלבלת. שנינו היינו חיילים בלי בסיס - משמע בית, בתור חייל, מכירים את האנשים שלא עוברות 2 דקות ואתה כבר סומך עליהם בעיניים עצומות? אז זה אזולאי".
"כולם מסביב היו מודאגים ורק אזולאי עשה דחקות וצחוקים, כאילו הוא שכח באיזה מצב הוא נמצא אבל הוא לא שכח, כזה הוא. שידר כל כך הרבה ביטחון, שאמרתי לעצמי אני - אחריו. הגענו ביחד ליחידה, שובצנו בצוותים מקבילים והיינו באותם תפקידים ומשם הכל היסטוריה . ב-7 באוקטובר אזולאי והצוות שלו התגייסו בהתנדבות מלאה למרות שלא נקראו להתייצב בכלל. זה אזולאי. אני אוהב אותך וסליחה שככה רושמים עליך בזמן עבר, כולנו יודעים שהיו לך תוכניות גדולות לטרוף את העולם. אשכרה אלוהים לוקח את הטובים, הכי טובים. שמור עלינו מלמעלה".
עידו, חבר נוסף, כתב: "אני לא מאמין למה שאני קורא. היה לי הכבוד להכיר אותך מלח הארץ, נשמה טהורה, תודה עליך וסליחה". חברה נוספת פרסמה את ההתכתבות האחרונה, שבה אזולאי כותב לה שזומן למילואים והוא מקווה לטוב וכתבה: "איך זה הגיוני שזו השיחה האחרונה שלנו? איך זה הגיוני שככה זה נגמר? בבקשה שזה חלום ואני אראה אותך שוב. לא יכולה לעכל את המציאות המזעזעת הזו יותר. מסרבת להאמין ולא מסוגלת".
אתמול נערכו הלוויותיהם של חלק מהחללים שנפלו בקרבות בדרום לבנון בשבוע שעבר. בין הלוחמים, גם אלה שהשתתפו בקרב ההרואי של אגוז, שבו הצליחו הלוחמים לסכל חטיפה של אחד החללים.
בפעילות בדרום לבנון, לוחמי צה"ל איתרו אמצעי לחימה רבים, חלקם במערכות מנהרות תת-קרקעיות שנועדו לשמש את מחבלי חיזבאללה לשהייה ויציאה להתקפה סמוך ליישובי הצפון. באחד הבתים אותר מחסן אמצעי לחימה תת-קרקעי ובו עשרות טילי נ"ט, נשקים, מחסניות, מדים של כוח רדואן, וסטים וקסדות. המחסן הושמד ואמצעי הלחימה הוחרמו.