מגלחים ראש בשועפט, כדי להידמות למחבל ולהקשות על החיפושים

אחרי סוף שבוע רגוע באופן יחסי, במשטרה אומרים כי עוצמת העימותים שהחלו כבר ביום שלישי ירדה באופן משמעותי מאז. 47 מתפרעים ממזרח ירושלים נעצרו, מרביתם קטינים, ובמשטרה אמרו כי צפויים מעצרים נוספים בימים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
לוחמי מג"ב בשועפט
לוחמי מג"ב בשועפט
(צילום: יואב דודקביץ')
השוטרים פעלו גם במהלך השבת בהיערכות מוגברת לקראת שמחת תורה, ובימי החג צפויים אלפי השוטרים והלוחמים לאבטח מתפללים ומבקרים שיגיעו לירושלים בימי החג.
במקביל, המצוד אחר עודאי תמימי שהרג את הלוחמת נועה לזר במחסום שועפט נמשך - אך במשטרה מדגישים כי יתמקדו בפעילות יזומה וחזרו על כך שהסגר על מחנה הפליטים הוסר. "בפועל, כבר מיום שני בצהריים המעבר עובד תחת בידוק קפדני, מפרי סדר מנעו מהתושבים לעבור דרכו", אמרו במשטרה. לצד המאמצים ללכוד את המחבל, צעירים במחנה הפליטים מתעדים את עצמם מגלחים את ראשם במטרה לבלבל את כוחות הביטחון שמנהלים את המצוד אחריו.
מצוד אחר שנמשך גם כעת הוא אחר המחבל שהרג את סמ"ר עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי. המחבל הפלסטיני הגיח ברכב ופתח באש לעבר עמדה צבאית שבה שהה הלוחם. הוא נפגע מקליע בכתפו, עבר החייאה ממושכת בשטח אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. פיגוע הירי התרחש במקביל לצעדת מתנחלים משבי שומרון לכיוון סבסטיה, במרחק של שלושה קילומטרים ממקום הצועדים. לירי לקחה אחריות מיליציית "גוב האריות".
חומרי מערך ההסברה שהופצו

במהלך סוף השבוע הפיץ מערך ההסברה הלאומי את התיעודים ממחנה הפליטים בג'נין תוך כדי שהדגישו את מעורבותו לכאורה של הרופא עבדאללה אחמד בעימותים - אף שהדבר טרם הוכרע בתחקיר הצבאי. בסרטונים שפורסמו על-ידי ישראל נכתב כי "המחבלים הפלסטינים משתמשים באמבולנסים כמגנים שלהם" - והדגישו כי הרופא לקח חלק בפעילויות טרור. "כשזה מגיע לפלסטינים, תמיד תבדקו פעמיים", נכתב בסרטונים.
מוקדם יותר היום נחסם חשבון הטיקטוק הפופולרי של מיליציית "גוב האריות", שאחראית למרבית ניסיונות הפיגוע האחרונים, לבקשתה של ישראל. כעבור שעות נפתח חשבון חדש שבו קראו חברי המיליציה החמושה כי "אם יילחמו בנו באמצעים טכנולוגיים, אנחנו מאמינים שהתומכים שלנו יעבירו את המסרים שלהם בדרכים אחרות".
2 צפייה בגלריה
ארגון טרור גוב האריות פלסטינים מחבלים ירי
ארגון טרור גוב האריות פלסטינים מחבלים ירי
חלק מאנשי "גוב האריות". הטיקטוק נחסם
אנשי "גוב האריות" קראו לתושבי הכפרים הסמוכים לפעול ישירות מול מתנחלים ולחסום את כבישי האזור: "אל תדאגו, אלוהים איתכם".