"תמיד ניצחת בכל מצב, אבל עם החלטות ממשלת המחדל לא יכולת להתמודד": כך אמרה הבוקר (שישי) מעיין שרמן, אימו של סמל רון ז"ל, בעלייה לקברו. לצידה התאספו עשרות בבית העלמין בלהבים לציון 30 יום להירצחו של רון, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר. צפו בנאום הכואב של מעיין שרמן:
אימו של רון שרמן מניחה אבן על קברו ל30 הימים להירצחו
(צילום: הרצל יוסף)

גופתו של רון הוחזרה לישראל יחד עם גופתו של רב"ט ניק בייזר בחודש שעבר. השניים תועדו בסרטון של חמאס כשהם מובלים החוצה מתוך המיגונית בה הסתתרו. רגע לפני החטיפה הספיק רון לכתוב לאימו: "ביי אמא, אני אוהב אתכם. זהו זה, הם פה, זה נגמר". על המצבה בחרו הוריו לכתוב: "נחטף, הופקר, והוקרב בעזה, על ידי ממשלת המחדל באסון 7 באוקטובר 2023". מעל הקבר נשאה מעיין דברים, והאשימה את הממשלה והעומדים בראשה במחדל שהביא למותו של בנה.
"אמרו לנו במשך יותר מחודשיים שאתם האתרוגים, שהחמאס ישמור עליכם מכל משמר כי הרי נחטפתם בחיים והוחזקתם בחיים שבועות ארוכים כדי לקבל משהו בתמורה", אמרה מעיין. "לא דאגתי לך בשבי. ידענו שאתה עשוי מהחומרים הנכונים. ידענו מסרטונים שחמאס סיפק לנו שנחטפת חי ולא פצוע, וידענו שאם יש מישהו במשפחה שמסוגל להתמודד עם מחבלים או מפלצות מכל סוג זה אתה. אלוף העולם בתקשורת עם אנשים וחיות. יודע לשרוד בתנאי קיצון ולזרום ולהסתדר בכל סיטואציה, הזויה וקיצונית ככל שתהיה. יודע לסובב את כולם במטרה אחת, לנצח ולהשיג את המטרה.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של רון שרמן
הלוויתו של רון שרמן
בהלווייתו של רון שרמן
(צילום: הרצל יוסף)
2 צפייה בגלריה
רון שרמן וניק בייזר עם ההודעות וואצאפ
רון שרמן וניק בייזר עם ההודעות וואצאפ
רון שרמן (מימין) וניק בייזר, עם ההודעות האחרונות של רון
( מתוך איקס)
"המטרה הפעם הייתה הקרב על חייך ועל חיי חבריך. אתה הרי באמת לא יודע להפסיד אף פעם. תמיד ניצחת בכל מצב. אבל עם החלטות ממשלת המחדל צמאת תאוות הנקם, והשבת הכבוד העצמי שנרמס, בעיקר של שר הביטחון שכשל, אהבת השררה, ההישרדות הפוליטית האישית של מי שעומד בראשות הממשלה הכושלת, ומתברר היום שקיבל מידע על התקפה אפשרית ולא עשה כלום חוץ מלהמשיך להילחם על הרפורמה המשפטית שלו, עם אוסף הרפש האנושי שסבב אותו ועדיין סובב, עם כל זה לא יכולת להתמודד. זה היה גדול עליך".
שרמן המשיכה ותיארה את הנסיבות העמומות של מותו של רון. "על פי הפתולוג שבדק אותך גופתך נמצאה שלמה. ללא סימני מכות, ללא פגע, ללא פצעי ירי או שברים. נשארנו עם יותר שאלות מתשובות. מה קרה לך? למה לא הוציאו אותך מהבור בזמן? העובדה שנאמר לנו תחילה שנרצחתם על ידי חמאס גרמה לי לתהיות, שכן זה לא הסתדר עם כל ההבטחות והתחזיות שהובטחו לנו במשך חודשיים על ידי כל המומחים מטעם הצבא, וגם לא עם מה שידעתי על האופי שלך, אלוף העולם בתקשורת, גם עם מפלצות. ואז נאמר לנו שאין סיבת רצח. לא מוצאים. האם ננטשתם על ידי המחבלים ללא מים נעולים בפיר? האם צה"ל חיבל בגנרטורים מחוללי החמצן במטרה לחסל את כל מי שהיה במנהרות בג'באליה, כולל החטופים? כמה ימים גוועתם מרעב, צמא או חוסר חמצן עד המוות? ולמה לא ניסו לחלץ אתכם אם ננטשתם שם?
"שלושה חטופים זה מחיר סביר אולי. אנחנו לא יודעים. לא מספרים לנו. בבארי בבית של פסי ז"ל, הקריבו 13 חטופים על פי הדיווחים, אז מה זה שלושה? שילמת את מחיר ההפקרות, השררה והגאווה, של כל מי שעמד בראש ממשלת המחדל, שעכשיו חבריה עסוקים גם בהתנפלות על כספים קואליציוניים של משרדים מיותרים שמאיישים אנשים מיותרים ותאבי בצע, במקום לעזור למי שצריך באמת. למילואימניקים, למפונים ולמשפחות הנרצחים שחרב עליהן עולמן. קיווינו שבני גנץ, שכל כך הערכת והספקת גם להצביע לו בבחירות היחידות שהצבעת להן, יציל את חייך. אך טעינו. הוקרבת על מזבח הקונספציה והרשלנות הפושעת של כל בכירי הצבא שהערצת, והממשלה האיומה בתולדות ישראל. המדינה איבדה נכס יקר מפז. אין אנשים רבים כמוך. המדינה שלנו צריכה אנשים איכותיים כמוך עם יושרה כמו שלך, עם אהבת הארץ".