פיקוד העורף הכין קמפיין הסברה מסודר לתיאום ציפיות עם הציבור לאפשרות של מלחמה כוללת, בדגש על כזו שתיפתח מול חיזבאללה בלבנון, אולם למרות המתיחות שהתגברה לנוכח הטבח במג'דל שמס קידום הרעיון עדיין לא נמצא על הפרק. קצינים בכירים בפיקוד העורף אמרו הערב (ראשון) כי זו בדיוק השעה להעלות את הקמפיין באופן מסודר כדי לא לייצר היסטריה אלא להכין את הציבור להתפתחויות השונות. לדבריהם, "אם לא עכשיו - אז מתי?".
שיירת ההלוויה במג'דל שמס
(צילום: יואב קרן )

בתחילת אפריל פורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי בדיון שנערך בראשותו של שר הביטחון יואב גלנט, הוצג לו על-ידי פיקוד העורף קמפיין הסברה שנועד לתאם ציפיות עם האזרחים במקרה שההתכתשויות עם חיזבאללה ואיראן יידרדרו למלחמה כוללת.
לאורך השנים הועלו הצעות שונות לקמפיינים תקשורתיים בנושא של פיקוד העורף, בדומה לאלה שהציבור הישראלי מכיר ובכללם הכנת חדר אטום או יצירת מרחב מוגן בבית.
תרחיש הייחוס, שהיה אמור להיות מוצג בקמפיין מסוג זה, כלל נתונים על 150 אלף רקטות שבידי ארגון הטרור בלבנון, יכולת אש של יותר מ-4,000 רקטות ביום לחימה רגיל, טילים מדויקים, כטב"מי נפץ ועוד. את חלק מהיכולות אנחנו רואים בימים אלה בגבול הצפון. לבסוף החליטו כל הרמטכ"לים, שבפניהם הועלו ההצעות, שלא להפחיד את הציבור.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בפורום המטה הכללי של צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט בפורום המטה הכללי של צה"ל
שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גם ערב המתיחות מול איראן באפריל, שכללה שיגור של מאות כלי טיס לשטח המדינה ותגובה שמיוחסת לישראל בבסיס בשטח הרפובליקה האיסאלמית, החליט שר הביטחון גלנט שלא להעלות את הקמפיין.
בלשכת שר הביטחון טוענים כעת שצה"ל לא הציג לו את הקמפיין לאישור מחדש. בצה"ל, מנגד, אומרים שהקמפיין הוצג כמה פעמים ושבסופו של דבר מדובר בהחלטה של דרג מדיני. המתיחות בצפון בשיאה, הקמפיין לא באוויר.