מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה טען בצהריים (ראשון), בנאום שנשא לציון שבוע לחיסולו של מפקד כוח רדואן בדרום לבנון, כי "מי שצריך לפחד ממלחמה זו ישראל והישראלים, ולא לבנון". לטענת נסראללה, "האמריקנים איימו על לבנון שאם החזית הדרומית לא תיעצר, ישראל תפתח במלחמה. ההפחדה לא תועיל - לא היום ולא מחר. מאיימים עלינו בחטיבות מובסות. אנחנו מוכנים למלחמה כבר 99 יום ולא מפחדים ממנה, נילחם בלי תקרות ובלי גבולות".
נאומו של חסן נסראללה

הכותרת
היחידה המובחרת של חיזבאללה שנמצאת ליד הגבול
24:45
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה נאום
חסן נסראללה נאום
חסן נסראללה
נסראללה גם אמר כי המתקפה של ארגונו על בסיס חיל האוויר בהר מירון כללה טילי קורנט עם "טווח חדש". "חיזבאללה שיגר 62 טילים, בהם 40 קטיושות ו-22 קורנט. 18 טילי קורנט (מהטווח החדש) פגעו בבסיס במירון", טען. "הסרטון של חיזבאללה חשף את השקר של ישראל והראה את הפגיעה במירון, וכך גם הסרטון של תקיפת הבסיס בצפת. אנחנו ממשיכים, והחזית שלנו גורמת אבידות לישראל ומפעילה לחץ על העקורים (המפונים בגבול הצפון - לב"א), שקולם עלה.
"על כולנו לשתף פעולה ולהיות איתנים בקרב הזה, שאנחנו לא יודעים עדיין את היקפו", אמר והתייחס לחיסולו של מפקד כוח רדואן. "ג'וואד (וויסאם טוויל) היה ממפקדי השדה המרכזיים בחזית הדרומית עם פלסטין מאז תחילת התוקפנות נגד עזה. לישראל יש מטרות שהיא מודיעה עליהן: חיסול חמאס, החזרת החטופים ושעזה לא תאיים על הקיום הישראלי, אבל יש מטרות שהיא לא מכריזה עליהן, שהן כיבוש עזה, עקירת תושבי עזה, הרס של עזה".
נסראללה המשיך והבהיר שלא יהיה שיח להפסקת אש לפני סיום התוקפנות הישראלית בעזה, כך לדבריו: "100 ימים ועזה מתנגדת. ישראל שקועה בכישלון ולא השיגה שום ניצחון. ישראל עדיין נלחמת כדי להשיג משהו, לפני שהיא עוברת לשלב השלישי של המלחמה שבו תפרוש מחדש את כוחותיה.
"כשהמלחמה תיגמר, ישראל תעמוד בפני האסון שפקד אותה", התייחס מזכ"ל חיזבאללה לפצועים, להרוגים ולהפסדים הכלכליים שישראל סופגת כתוצאה מהמלחמה. "מה שקורה בים סוף הוא מכה קשה לישראל ולכלכלה שלה. ישראל סופגת אבידות בחזיתות השונות - בעזה, בגדה המערבית, בלבנון - בנוסף להפסדים הכלכליים ולעקורים. המחזה של ישראל המואשמת לנגד העולם על סמך ראיות חותכות הוא חסר תקדים, וזה בלבל אותה".
3 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
מפקד כוח רדואן שחוסל, וויסאם טוויל
"כל תקווה להחזרת החטופים הסתיימה עבור משפחותיהם", הוא אמר והדגיש כי הוא מודע לשיח ולביקורת בישראל כלפי הממשלה ונתניהו. "הישראלים בטוחים שהממשלה שלהם לא כשירה ויש להחליפה, זו הודאה בכישלון".
נסראללה גם דיבר על התקיפה האמריקאית-בריטית בתימן בשבוע שעבר, האשים את ארה"ב בהסלמה של המערכה ואיים שהתקפות ימיות נוספות צפויות בקרוב: "התוקפנות האמריקנית האחרונה בתימן היא טיפשות אמריקנית ובריטית. בעוד שהאמריקנים קוראים לא להרחיב את המלחמה, הם מרחיבים אותה. הים האדום לא היה בסכנה. כל ספינות העולם יכולות לעבור בים האדום. ארה"ב הביאה לפגיעה אמיתית בניווט, כי עכשיו יותקפו לא רק ספינות ישראליות וכאלה שמפליגות לישראל. הים האדום הפך לזירת קרב".
נסראללה המשיך: "ארה"ב טועה אם היא חושבת שתימן תיסוג. תימן מזדהה עם עזה, והיא שתחליט כיצד לפעול. התגובה נקבעת על ידי תימן, וביידן והממשל האמריקני טועים כשהם שולחים מסרים לאיראן ומאיימים עליה בנוגע לתימן".

הסלמה בגבול הצפון: אם ובנה נהרגו מירי נ"ט לכפר יובל

ברק איילון, חבר כיתת הכוננות בכפר יובל, נהרג היום מירי נ"ט של חיזבאללה יחד עם אימו מירה בת ה-76. הירי, שבחיזבאללה טענו כי כוון לכוח צבאי, אירע זמן קצר לפני נאומו של נסראללה, וחצי יממה אחרי ששלושה מחבלים חוסלו לאחר שחדרו מהר דב. באותה היתקלות לילית נפצעו קל-בינוני חמישה לוחמים, ובהם הסמ"פ. חוליית המחבלים השליכה רימונים, ולפי ההערכה תכננה לבצע פיגוע.
כפר יובל, לאחר הירי הקטלני
(צילום: אביהו שפירא)

3 צפייה בגלריה
מירה איילון וברק איילון
מירה איילון וברק איילון
ברק ומירה איילון - נהרגו מירי נ"ט של חיזבאללה
צוות מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותו של אילון. הם העניקו טיפול רפואי ראשוני ופינו לבית חולים את אימו, שם נקבע מותה. אב המשפחה, כבן 74, פונה לבית החולים לאחר שלקה בחרדה ומצבו קל. ההרוגים מטיל הנ"ט הם הראשונים בגבול הצפון מאז נפילתם של סמ"ר דניאל נחמני וסמל עמית זיו מירי נ"ט לפני כחודש.
בצה"ל אמרו כי מלבד ירי הנ"ט לכפר יובל, זוהו שיגורי נ"ט גם לעבר מרחב זרעית ושומרה. בנוסף זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר משגב עם וגורן, ואלו נפלו בשטחים פתוחים. בתגובה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור, מפקדה מבצעית ומטרה צבאית אחת של חיזבאללה בשטח לבנון. בעקבות הערכת מצב, נחסמו כבישים רבים באזור הצפון וכן כניסות ליישובים.

השר וסרלאוף: "אנחנו צריכים לבחור את העיתוי לעימות צבאי מול חיזבאללה"

השר יצחק וסרלאוף התייחס לאיום מלבנון ואמר ל-ynet Live שעימות עם חיזבאללה הוא בלתי נמנע, אך ישראל היא זו שצריכה לקבוע מתי הוא יקרה.
יצחק וסרלאוף | שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי
(צילום: שמוליק דודפור)

"אין מנוס מקביעת העיתוי ולהיגרר לעימות צבאי. כשהאויב קבע את העיתוי, ראינו מה זה עשה ב-7 באוקטובר. אנחנו צריכים לבחור את העיתוי. זה דמיוני אפילו לחשוב שאנחנו נמצא פתרון מדיני ונחזיר את כוח רדואן מאחורי הליטני. מול טרור מדברים בכוח צבאי - אם רוצים לייצר הרתעה משתמשים בכוח צבאי, במתקפה עוצמתית של צה"ל, וצה"ל יודע לעשות את זה".
לא תתמכו בהסכם מדיני שיביא עמוס הוכשטיין המתווך? "אין הסכם מדיני, כל הסכם מדיני שקשור לטרור זה חלק מתפיסה של קונספציה, אנחנו מתנגדים לדבר הזה משום שבעצם אנחנו דוחים את הקץ, והמשמעות של זה שאנחנו עלולים להתעורר כשכוח רדואן לא נמצא על הגדרות, אלא נמצא בתוך היישובים שלנו, ואני לא רוצה להגיע לשם, לכן אני מרים דגל אדום כבר מעכשיו".