תיעוד הרצח בלוד

2023 עדיין לא הגיעה למחציתה - ומספר הנרצחים בלוד כבר הגיע לשבעה: יוסף אבו גאנם, תושב לוד כבן 60, נורה למוות לפנות בוקר (רביעי) סמוך לתחנה המרכזית בעיר - כחודש לאחר שאחיינו חמזה אבו גאנם (26) נרצח ביריות בכניסה לביתו. הרצח תועד במצלמות האבטחה, והרוצח נראה רץ לעבר אבו גאנם - ויורה בו בגבו, מטווח אפס.
עדי ראייה סיפרו: "שמענו מישהו אומר - 'תחזור ותרצח אותו, אל תשאיר אותו בחיים'". בעקבות הרצח, המשטרה קיממה הערכת מצב מיוחדת בראשות סגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ יאיר חצרוני, ובסיומה הוטלה החקירה על ימ"ר מרכז. אבו גאנם הוא הנרצח ה-18 בחברה הערבית מתחילת החודש וה-79 מתחילת השנה. רק שמונה מאותם מקרי רצח השנה פוענחו.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 04:25. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו. "ראינו גבר כבן 60 שוכב מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא היה ללא נשימה וללא דופק", סיפר חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א, איתן שנור. "הענקנו לו מיד טיפול רפואי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים תוך פעולות החייאה, וכשהגענו מותו נקבע".
6 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בעיר לוד
תיעוד הרצח בעיר לוד
תיעוד הרצח בעיר לוד
מפקד תחנת לוד בזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)

6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הירי בלוד
6 צפייה בגלריה
יוסף אבו גאנם נורה למוות בלוד
יוסף אבו גאנם נורה למוות בלוד
יוסף אבו גאנם
6 צפייה בגלריה
הנרצחים בלוד בשנת 2023
הנרצחים בלוד בשנת 2023
הנרצחים בלוד מתחילת השנה
שוטרי תחנת לוד פתחו בחקירה ומבצעים סריקות אחר היורה, לצד איסוף אמצעי תיעוד בזירה וממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי.
אחיינו של הנרצח, חמזה אבו גאנם, נרצח כאמור לפני כחודש בכניסה לביתו בלוד, לאחר שחזר מתפילה במסגד. קרוב משפחתו של חמזה אבו גאנם טען בחודש שעבר בשיחה עם ynet כי "מדובר באדם ישר, לא שמענו בחיים שהיה בסכסוך עם אחרים. בהתחלה חשבנו שהם טועים בשם, אבל לצערי הוא נרצח בדם קר".
6 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
בן גביר בלוד, בחודש שעבר
(צילום: יריב כץ)
תיעוד רצח דימא בושנאק 

בחודשיים הראשונים של השנה נרצחו בלוד פארס אבו קטיפאן (38), עומר גאזי שעבאן (35), אחמד אבו חמד (37), סאמי אלעודי (42) ונידאל סרסור (30). לאחר רצח חמזה אבו גאנם, שהתרחש שמונה שעות לאחר ששבעה בני אדם נורו בעיר, בהם ילד, סייר בלוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמר כי "זה לא ייפתר ביום".
ביום ראשון האחרון דימא בושנאק בת ה-19 נורתה למוות ברכבה בכפר הבדואי ואדי סלאמה שבגליל המערבי, אחרי תקופה ארוכה שבה הייתה נתונה לאיומים מהמעגל המשפחתי המורחב בשל בחירתה לצאת ללמוד ולעבוד. בתיעוד הירי ניתן לראות כי הרוצח ירה בדימא, וכשאיבדה שליטה על הרכב - הוא ירה בה מטווח אפס, ברח ואז חזר בריצה כדי לוודא הריגה.