בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום שמונה שנות מאסר על יאנה בלום, שהורשעה בהמתה בקלות דעת של הפעוט מעין דומנוביץ בן ה-10 חודשים.
בנוסף הוטל עליה לשלם פיצויים בסך 100 אלף שקלים - מחציתם לאם התינוק ומחציתם לאביו - והיא נפסלה מנהיגה ל-20 שנה. הפרקליטות ביקשה עונש מאסר של 14 שנים בפועל. משפחת התינוק שנהרג לא נכחה במעמד גזר הדין, שהיה קשה מדי עבורה.
יאנה בלום בבית המשפט

2 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
(צילום: חיים הורנשטיין, באדיבות המשפחה)
בלום נהגה שיכורה וגרמה למותו של התינוק מעין ביום העצמאות לפני שנה וחצי. היא הורשעה בחודש ינואר האחרון בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. הוריו ואחיו של מעיין נפצעו אף הם בתאונה הקשה על כביש 40.
השופט יובל ליבדרו התייחס בגזר הדין להסדר ולכתב האישום ותסקיר שירות המבחן בעניינה של בלום. מתחם העונש ההולם נע בין 7 ל-12 שנות מאסר, לדברי השופט. "הנאשמת פגעה בערך קדושת החיים לצד ערכים נוספים הקשורים בהגנה על הביטחון האישי ושלמות הגוף של משתמשי הדרך. הנאשמת סיימה משמרת שהחלה בשעה 12 בלילה וצרכה אלכוהול... בשלב מסוים החלה לנסוע בצורה מסוכנת, גרמה לרכבים לרדת לשול כדי לא להתנגש בה, עד שפגעה ברכב של אבי המנוח וגרמה למותו של המנוח". 
עוד התייחס למאבק נגד הנהיגה בשכרות שמצריך את כל גורמי האכיפה לרבות בית המשפט. השופט ציין כי הנאשמת הפסיקה טיפול נפשי וצרכה סמים ואלכוהול, מה שהגדיל את המסוכנות הנשקפת ממנה. "הנאשמת לא ייחלה לתוצאות האירוע", הבהיר. השופט ציין כי הפרקליטות והסניגור של הנאשמת הציגו ענישה קיצונית, כל אחד לצד שלו. השופט התחשב בעובדת היותה אישה צעירה שכאב וצער מלווים אותה, אך נתן משקל לעברה התעבורתי, לרבות נהיגה בשכרות בעברה שלא הרתיעה אותה. "נתתי משקל לשיקול הרתעת הרבים".
2 צפייה בגלריה
יאנה בלום בגזר דינה במחוזי ב"ש
יאנה בלום בגזר דינה במחוזי ב"ש
יאנה בלום, היום בבית המשפט
(צילום: מאיר אבן חיים)
"אבקש לפנות למשפחת המנוח", אמר השופט, "הכאב הנורא מפלח את הלב. התגלתה מולי משפחה אצילית. מעין ז"ל היה תינוק אהוב וחייכן. חיוכו התם והטהור ניבט מתמונתו. ביהמ"ש מקווה שימצאו נחמה מעצם סיום הההליכים".
אליה ואילה, הוריו של הפעוט מעין דומנוביץ ז"ל, מסרו בתגובה לגזר הדין: "קיבלנו את גזר הדין בכאב רב. לבית המשפט הנכבד הייתה הזדמנות להחמיר בענישה של הנהגת שהרגה את מעין שלנו, ולהעביר מסר שמי שעולה על ההגה כשהוא שיכור הוא רוצח. הגענו לדיון הקודם וביקשנו מהשופט לתת את רף הענישה הגבוה לא כנקמה חלילה שכן, שום דבר לא ישיב לנו את מעין שלנו אלא כדי להציל את המשפחות הבאות ואת התינוקות הבאים שימותו כתוצאה מתאונות שיכולות וחייבות להימנע. לצערנו בית המשפט לא שעה לבקשתנו וגזר עונש שנמצא בתחתית רף הענישה. אנחנו ממשיכים להתמודד עם האובדן והנכות הקשה על שלל השלכותיה, מתמקדים בשיקום שלנו, הפיזי והנפשי, בריפוי שלנו ושל הילדים ובקימה מתוך החושך הגדול. אין בגזר הדין שום נחמה. אנו נכאב לנצח את הפרידה ממעין שלנו האהוב, מלאי געגועים. אנו תפילה שמעין המתוק ישלח לנו כוחות ואומץ להמשיך לבחור בחיים".
נציג פרקליטות מחוז דרום, עורך דין עידן איבגי, שניהל את התיק מסר בתגובה: "בית המשפט קיבל באופן עקרוני את טענות המאשימה להשית עליה עונש ממושך. מדובר בנאשמת שהודתה והורשעה בעבירה חמורה של המתה בקלות דעת, נהיגה תחת שכרות וללא רישיון תקף. היא יצאה לנסיעה בינעירונית, ושתתה אלכוהול ממש לפני שעלתה על ההגה. התאונה קרתה אחרי שהורידה רכבים ונסעה בנתיב הנגדי, עד שפגעה ברכב המשפחה. הנזקים שנגרמו למשפחה הם חמורים. בסופו של דבר המשפחה יצאה ביום חג ברכב עם ארבעה ילדים והם התעוררו עם שלושה. מכאן אבקש לאחל החלמה מהירה למשפחתו של מעיין".
בדיון האחרון נערכו הטיעונים לעונש ובלום אמרה: "חיכיתי למעמד הזה ופחדתי ממנו". היא פנתה למשפחת דומונוביץ כשהיא בוכה ואמרה בבכי: "אני מצטערת ויודעת שאין מחילה. מעין מלווה אותי כל יום, בחלומות שלי, אם זה מחייך, אם זה להתעורר מסיוטים של התאונה, מסיוטים של בית כלא. הכאב של המשפחה הוא שלי גם. אני מצטערת, אין לי מילים. בנימה זאת, אני ארצה לבקש מבית המשפט מחילה על הטעות הנוראית שעשיתי. אני לוקחת אחריות מלאה עליה ואני מבקשת שייעשה איתי חסד ככל הניתן".
באותו הדיון עלתה תחילה אמו של מעין, אילה דומנוביץ, ואמרה: "אני מדברת היום בשם החיים ובשם המתים. אני מדברת בשם מעין שלא ידבר עוד לעולם. עד יום רביעי, יום העצמאות, היינו משפחה רגילה. אבא, אימא וארבעה ילדים. עד הרגע שהכול התנפץ היו לנו חיים מלאים בטוב ובעשייה".