שעות אחרי שב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי מלאי החימושים של ישראל צריך להתמלא - וכי לצה"ל יש מחסור בחימושים, חלקי חילוף וגם בכוחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו טען אחר הצהריים (שלישי) כי "אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר השגת כל מטרותיה - ולצה"ל יש את כל האמצעים להשיגן".
תגובתו של נתניהו לדיווח
(צילום: דוברות רה"מ)

נתניהו יצא נגד "גורמים עלומי שם" שתדרכו את העיתון האמריקני. "אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית שזה לא יקרה", אמר. "אנחנו לא נכנעים לרוחות תבוסה לא ב'ניו יורק טיימס' ולא בשום מקום אחר. אנחנו חדורים ברוח הניצחון".
ב"טיימס" דיווחו כי מלאי החימושים בישראל, אחרי תשעה חודשי לחימה, צריך להתמלא. הגורמים אמרו כי לצה"ל יש מחסור בחימושים, חלקי חילוף - וגם בכוחות ובמוטיבציה שלהם. פרט דרמטי למדי שנכלל בדיווח הוא שחלק מהטנקים של צה"ל שנמצאים בעזה לא מוטענים בכמות המלאה של פגזים שהם נושאים בדרך כלל. הטענה הזו נסמכת על שני קצינים ששוחחו עם העיתון.
עוד נכתב בדיווח, שעליו חתום גם כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, בכירי צה"ל רוצים בהפסקת אש ברצועה גם אם זו תשאיר "בינתיים" את חמאס בשלטון - ועמדתם משקפת התרחבות בקרע בינם לבין נתניהו, שמסרב בכל תוקף לסיום המלחמה. פרשננו נדב איל, נזכיר, דיווח בחודש שעבר על מסר דומה שהעבירו במערכת הביטחון לדרג המדיני - ולפיו אין צורך לחשוש מסיום המלחמה, תמורת השבת החטופים.
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול סמוך לרצועת עזה
כוחות צה"ל בגבול סמוך לרצועת עזה
טנקים סמוך לגבול רצועת עזה. לפי הדיווח יש מחסור בחימושים
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
בכירי צה"ל, כך לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", סבורים כי הפסקת אש תהיה הדרך הטובה ביותר לשחרר את 120 החטופים שנותרו בשבי, חיים ומתים. לפי העיתון, שמצטט גורמים ביטחוניים בכירים בעבר ובהווה, בכירי הצבא מעריכים גם כי כוחותיהם צריכים זמן התאוששות במקרה שתפרוץ מלחמה עם חיזבאללה, והפסקת אש עם חמאס עשויה להקל גם על השגת הסכם בצפון. חיזבאללה, נזכיר, מתעקש להמשיך בלחימה כל עוד נמשכת הלחימה ברצועה.
לפי הדיווח, ברקע לצורך בחידוש החימושים ניצבת "כלכלת החימושים" שישראל עורכת על מנת לשמור על מאגרים לתרחיש של מלחמה מול חיזבאללה. חמישה גורמים וקצינים הוסיפו כי לצה"ל הולכים ואוזלים הפגזים. כמה מהגורמים ציינו כי יש גם מחסור בחלקי חילוף עבור טנקים, בולדוזרים צבאיים ומשוריינים.
צה"ל הגיב לדיווח ב"ניו יורק טיימס", אבל לא הכחיש אותו מפורשות: "צה"ל נחוש להמשיך להילחם להשגת מטרות המלחמה להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת החטופים והחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בביטחון. עד כה נרשמו הישגים משמעותיים בלחימה בעזה, צה"ל ימשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה, לצד המשך קידום המוכנות למלחמה בצפון ומאמץ הגנה בכל הגבולות".