קבוצת המחאה "מצילים את ישראל" החלה הבוקר (שלישי) בפעילות נרחבת נגד הממשלה, והוציאה שיירות רכבים מ-13 מוקדים ברחבי הארץ. השיירות נוסעות באיטיות בנתיב הימני במספר כבישים מרכזיים ביניהם צומת כרכור, מחלף מורשה, כביש 4, נתניה, מודיעין, חיפה, יקנעם ועוד. השיירה כוללת אלפי מכוניות שנוסעות ב"מסע להחזרת המנדט". כלי הרכב עטופים בדגלי ישראל, סרטים צהובים וסיסמאות נגד הממשלה. בשעות הבוקר נרשמו עומסים במספר כבישים בעקבות המחאה.
שיירת מחאה "להצלת ישראל" נגד הממשלה, מכרכור עד הערבה
(צילום: נחום סגל, רעיה ברקן, עופרי איתן, אביב אטלס, דני שטרנפלד)

אחת השיירות המרכזיות יצאה מכרכור וחבריה אמרו כי ינסו גם לחלוף על פני ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה. מי שהזניקה את השיירה היא שקמה ברסלר, ממנהיגות המחאה נגד המהפכה המשפטית, שאמרה לפעילים: "נראה לממשלה שברגע שהיא מפרה את האמון ולא לוקחת את האחריות, אז הציפייה שאנחנו נמשיך להתנהל בשגרה וניתן להם להוביל את המדינה לאבדון היא ציפייה שאין לה בסיס ואנחנו לא ניקח בה חלק. סיימנו לעשות על הצד הטוב ביותר את החלק שלנו במשחק הזה שנקרא מדינה כי כשאנחנו עושים את זה הממשלה לוקחת את זה ומנצלת את זה ועל גב התושבים מוליכה אותנו לאבדון. נפסיק לתת לזה לקרות. יש לנו את כל הכלים והיכולות לעשות את זה, בסוף צעד ועוד צעד ועוד צעד המנדט יחזור אל העם".
2 צפייה בגלריה
שיירת מחאה "להצלת ישראל" נגד הממשלה, בכביש החוף בגשר רשפון
שיירת מחאה "להצלת ישראל" נגד הממשלה, בכביש החוף בגשר רשפון
שיירת מחאה "להצלת ישראל" נגד הממשלה, בכביש החוף בגשר רשפון
(צילום: ELAN)
2 צפייה בגלריה
שיירת מחאה "להצלת ישראל" נגד הממשלה, בכביש החוף
שיירת מחאה "להצלת ישראל" נגד הממשלה, בכביש החוף
השיירה בנתיב הימני באזור כרכור
(צילום: ELAN)
מ"מצילים את ישראל" נמסר: "הפקרת החטופים בעזה שמצטרפת לניהול המלחמה הכושל והמפולת המדינית שבה ישראל נמצאת מביאים את אזרחי ואזרחיות המדינה למצב שבו הם נדרשים לגלות מנהיגות ולצאת לפעולות שיביאו את החזרת המנדט לעם. הריקבון המוחלט כפי שעולה בתחקיר נגד מירי רגב מבהירים את מה שאמרו גלנט, גנץ ואיזנקוט: מדינת ישראל מנוהלת לפי אינטרסים אישיים ולא על פי טובת המדינה".
מלבד ההפגנות השבועיות במוצ"ש, השיירות הבוקר הן המשך לפעולות המחאה מול משכן הכנסת שנערכו עם פתיחת כנס הקיץ. הפעולות מול הכנסת כללו שיירה שעלתה לירושלים, הפגנות ונאומים של בני משפחות חטופים ועימותים עם המשטרה ברחובות ירושלים בהמשך אותו ערב.