ח"כ עמית הלוי מהליכוד: "לוקח זמן להחזיר את ההרתעה"
(צילום: שמוליק דודפור)

אחרי שהמדינה ביקשה מבג"ץ לדחות בפעם התשיעית את תשובתה בנוגע לפינוי המאחז הבדואי חאן אל אחמר, חברי כנסת מהקואליציה ניסו להסביר הבוקר (חמישי) באולפן ynet וב-ynet radio את מדיניות ממשלת הימין, שעד לא מזמן תקפה את ממשלת בנט-לפיד בעקבות דחיית הפינוי. מנגד, חברי כנסת מהאופוזיציה עקצו את ממשלת ה"ימין מלא-מלא".
"פינוי חאן אל אחמר זה חשוב, אבל יותר חשוב זה פינוי הפלסטיניות השקרית וכל מה שהיא עושה לנו, מבית הדין בהאג עוד לעידוד הטרור היומיומי", אמר ח"כ עמית הלוי מהליכוד בריאיון לאולפן ynet. "אני מאמין שהממשלה הזו תמצב מדינית את מדינת ישראל בצורה אחרת והתוצאות ישתנו".
4 צפייה בגלריה
חאן אל אחמר וחלקי רקטה שיורטה בשדרות
חאן אל אחמר וחלקי רקטה שיורטה בשדרות
חאן אל אחמר וחלקי רקטה שיורטה בשדרות
(צילום: עיריית שדרות, AP)
4 צפייה בגלריה
עמית הלוי
עמית הלוי
" להחזיר את ההרתעה לא לוקח יום אחד". ח"כ הלוי
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עמית הלוי)
הלוי התייחס גם לירי הרקטות מרצועת עזה אתמול והלילה. לדבריו, "המעמד המדיני בשנים האחרונות הגיע לשפל. כל האויבים שלנו בזירה, מאיראן ועד הפלסטינים, הרימו ראש. להחזיר את ההרתעה לא לוקח יום אחד. אני חושב שאם התהליכים שראש הממשלה נתניהו מקדם אכן יקרו - אין לי ספק שגם המצב הביטחוני ישתפר. הסטטוס של מדינת ישראל חייב להשתנות".
"ברור לי שגם קודמינו רצו בטובת מדינת ישראל", המשיך הלוי. "נתניהו בעשור שלו יצר מוקדי כוח נוספים במערכת הבינלאומית, וזה אפשר לו ליצור הרבה מאוד דברים ובראשם הסכמי אברהם. הדברים הללו צריכים לחזור. בטווח הארוך ישראל לא תוכל להשלים עם ארגון טרור שנמצא לידה ובכל עת יכול להציק לנו ולגבות מאיתנו מחירים כאלה ואחרים. מצד שני, אנחנו באירוע רב חזיתי וישראל בוחרת את החזיתות שלה. כל הדברים הללו נשקלים ובסוף האינטרס הלאומי צריך לגבור על כולם. בסוף המדינה שוקלת את השיקול הרחב".

4 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
"יש כרגע סדר עדיפות מבחינת דעת הקהל העולמית". ח"כ אלמוג כהן
(צילום: משה מזרחי)
ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית התייחס גם הוא בריאיון ל-ynet radio לסוגיית חאן אל אחמר, והאשים את "דעת הקהל העולמית" בכך שהפינוי נדחה שוב. "אני, ולא מעט אנשים בקואליציה, רוצים לראות תוצאות אחרות. יחד עם זאת, אנחנו מבינים ורואים תהליך", הוא אמר. "יש כרגע סדר עדיפות מבחינת דעת הקהל העולמית, של האמריקנים והאירופים, אבל הקשב צריך להיות במקום אחר כרגע, שהוא הרבה יותר מאיים ומסוכן. הנחת העבודה שלנו היא שיהיה פינוי. אני הייתי רוצה שהוא לא יהיה אתמול או היום - אלא שיהיה כבר לפני חצי שנה או שנה או שנתיים או שלוש".
"אני לא אומר שהאמריקנים מתערבים לנו בריבונות, אבל אנחנו כמדינה צריכים את דעת הקהל למשהו, ואת התמיכה של השותפים הטבעיים שלנו לדברים שהם הרבה יותר קריטיים ואקוטיים", המשיך כהן. "אני לא מתכוון לתמיכה רק של דעת הקהל, אלא לתמיכה מסוג אחר, למהלכים מסוג אחר שצריכים לקרות. מפני שאם עכשיו לא נטפל בבעיה הזאת - נהיה בבעיה קשה. את 15 הפחונים האלה צריך לפנות. דעתי ברורה ופשוטה - חאן אל אחר צריך להיות מפונה מבלי להתחשב בשום שיקול דעת אחר".
על התקיפה של צה"ל בעזה אמר ח"כ כהן: "הייתה תגובה לא מספיק טובה, יכול להיות הרבה יותר טוב. אבל לא הפצצנו דיונות".
4 צפייה בגלריה
ועדת הכנסת
ועדת הכנסת
"בן גביר עסוק בפיתות, אין לו זמן לחאן אל אחמר". ח"כ אלקין
(צילום: יואב דודקביץ')
ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי עקץ את הממשלה החדשה בריאיון ל-ynet radio בעקבות דחיית פינוי חאן אל אחמר והירי מרצועת עזה. "דיברו עלינו כממשלה חלשה, ממשלה שהיא בת ערובה של האחים המוסלמים, ובסוף היו שנה וחצי הכי שקטות לתושבי הדרום", אמר אלקין. "בסוף הגיעה ממשלת 'ימין על מלא', ומה אתה מקבל? את אותה מדיניות בנושא של רצועת עזה רק עם פחות תוצאות. ואת האירוע של חאן אל אחמר".
"מה שמפריע לי זה שמאתמול אחר הצהריים אני לא שומע את בן גביר, שפתאום השתתק. הוא איבד את כושר דיבור, זה לא קרה לו עוד אף פעם. אני לא שומע את בצלאל סמוטריץ'. לפחות שייצאו לציבור ויגידו 'אנחנו חלשים בממשלה הזאת, דעתנו לא התקבלה, הייתה איזושהי הצבעה סודית שאנחנו לא יודעים עליה שהרוב החליט אחרת ולכן חאן אל אחמר לא יפונה. אנחנו נכשלנו, ניאבק בהמשך'. אבל לא שומעים אותם. בן גביר עסוק בפיתות, אין לו זמן כבר לחאן אל אחמר ולירי מעזה, סמוטריץ' עסוק כנראה בתקציב אז גם לו אין פתאום זמן".
ח"כ תמנו שטה: "ימין 'מלא-מלא'? הכול דיבורי סרק"
(צילום: שמוליק דודפור)

אלקין הוסיף: "אגב, סמוטריץ' הוא זה שהגיש את העתירה לבית המשפט העליון בנושא חאן אל אחמר כמנכ"ל תנועת רגבים. אז עכשיו הוא צריך ארבעה חודשים לגבש את עמדתו כי הוא כבר לא זוכר מה עמדתו בעתירה שהוא הגיש לבין המשפט העליון".
גם ח"כ פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי עקצה את הממשלה החדשה. "אנחנו רואים שבמציאות מילים לחוד ומעשים לחוד", היא אמרה. "הם אמרו שהם ימין 'מלא-מלא', אבל ממש לא. הכול זה דיבורי סרק, שיתחילו לקחת אחריות. המציאות היא מורכבת כאן, יש מיעוטים בתוכנו והחברה מאוד מגוונת. כולם צריכים לעמוד בחוק ולצד זה צריך לייצר מתווים ופתרונות. מוטב שלא ייצאו בהצהרות כמו עד עכשיו".