יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet radio לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואמר שהוא מסכים איתו על כך שאין התקדמות בשיחות בבית הנשיא על פשרה סביב המהפכה המשפטית. "אנחנו מסכימים שכרגע זה לא הולך לשום מקום. אולי יש הבדל שאני בכל זאת מקווה שאתבדה והוא מקווה שהוא יהיה צודק", אמר רוטמן.
בשיחה עם ynet קרא הבוקר ליברמן לראש האופוזיציה יאיר לפיד וליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לעזוב מיד את השיחות, ואף רומז שכל זמן שהם נשארים בחדרי הדיונים הם משרתים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמעוניין בשקט תעשייתי עד אישור תקציב המדינה. "אני קורא להם להפסיק לאלתר את המשא ומתן. כל מה שנתניהו רוצה זה לגרור אותם עד לאישור התקציב", אמר ליברמן.
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
"קואליציה שלא מקיימת את ההבטחות שלה לא שורדת". רוטמן
(צילום: קובי קואנקס)
רוטמן הוסיף על השיחות בבית הנשיא כי "לצערי אנחנו מגלים שוב ושוב שלמרות הניסיונות נראה שבצד השני לא מעוניינים בפשרות, מעוניינים בקיצוצים". לדבריו, "להגיע להסכמות זה עניין מאוד לא מסובך. הפערים בין הצדדים קטנים, לכולם ברור שאם אני אגיד לגדעון סער או למתן כהנא או לזאב אלקין, תשמעו, אני מוכן לקחת את כל מה שדיברתם עליו כל השנים ולעשות רק את זה, לא לעשות שום דבר מעבר לזה, הם יגידו טוב, בסדר, כי אנחנו מסכימים. לא, אז הם לא מסכימים".
על גנץ אמר רוטמן כי הוא חושב שהוא "פועל נכון כשהוא בא ומשדר אווירה של הידברות והסכמה, אבל אם בסופו של דבר הוא יקבל את ההחלטה, לא יעמוד בלחץ, יישבר וייפול, ולא יגיע להסכמות שנורא קל להגיע אליהן ויפוצץ ויחזיר את מדינת ישראל למריבה הזאת, אני חושב שכל האנשים שתלו בו תקוות יתאכזבו. כרגע ההתנהלות שלו בבית הנשיא, ואולי ההתנהלות של כל ההידברות בבית הנשיא, היא או למרוח את הזמן או לפוצץ. כרגע לא נראה שמתקדמים שם".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ. "אם הוא לא יעמוד בלחץ, כל האנשים שתלו בו תקוות יתאכזבו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
רוטמן אמר עוד כי הקואליציה הציעה הצעות פשרה מרחיקות לכת, "שאפילו חטפו ביקורת בתוך הציבור הלאומי, בתוך מצביעי הקואליציה. ראית איזושהי הצעה פורצת דרך, משהו מחוץ לקופסה, שבא מכיוון גנץ, מכיוון לפיד? שמעת איזה משהו קונסטרוקטיבי? כשתשמע מהם משהו קונסטרוקטיבי שמטפל בבעיית היסוד ובבעיית השורש, אם יתנו שם איזשהו מענה שפותר את הבעיה הזאת ואנחנו נגיד לא, אז תבוא ותגיד הנה, הם באמת מורחים את הזמן".
הוא הוסיף: "אני אומר בצורה ברורה שהקואליציה לא תשרוד ללא תיקון מערכת המשפט, אבל לא בגלל שאני או בצלאל סמוטריץ' נבוא ונגיד להם 'אנחנו נלך להצביע נגדכם'. היא לא תשרוד כי קואליציה שלא מקיימת את סיבת קיומה, את ההבטחות שלה, לא שורדת. זה עניין מציאותי".
על כינוס הוועדה לבחירת שופטים הוא אמר כי "אני בהחלט חושב שאם הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא ישתנה יהיה מאוד מאוד קשה לכנס אותה ולהגיע להסכמות למינויים הנדרשים. אתה לא מכנס ועדה בשביל קיצוץ".