תלמיד תיכון בן 16 מהצפון נעצר היום (שלישי) בחשד שתקף באכזריות את תושב צפת מנחם זלינגר (66), אב לארבעה ילדים וסב לשני נכדים. זלינגר העיד כי הותקף באגרוף שפער פצע מדמם מעל עינו הימנית, ועוצמתו גרמה לו ליפול לקרקע. "הרגשתי שהוא עומד לרצוח אותי", אמר. בעלי עסקים באזור נחלצו לעזרתו והוא פונה לקופת חולים לטיפול רפואי.
1 צפייה בגלריה
מנחם זלינגר לאחר התקיפה
מנחם זלינגר לאחר התקיפה
מנחם זלינגר לאחר התקיפה
זלינגר שחזר: "אתמול בערב בסביבות 18:00 במדרחוב במרכז צפת דיברתי עם בחור צעיר שהתעניין בשכירת דירה בעיר, ואז קבוצת נערים יצאה מפיצוציה סמוכה והתערבו בשיחה. הם התחילו לצעוק 'למה אתה מדבר איתו, הוא שקרן ורמאי', ואז אחד מהם התקרב אלי ועמד מולי ממש פנים מול פנים. חשתי מאוד מאוים וביקשתי ממנו להתרחק ממני, והוא בתגובה ירק לי בפנים. אני הדפתי אותו ממני, החברים שלו התקרבו גם הם, ואז הוא תקף אותי באגרוף חזק מעל לגבה הימנית, פתח לי את הראש. ירד לי דם, נפלתי מעוצמת האגרוף לקרקע ונחבלתי גם ברגל".
"הייתי בחרדה, פחדתי שזה לא ייגמר באגרוף", סיפר זלינגר. הוא אמר כי לא קרא לעזרה, אך בעלי עסקים שראו את התקיפה סייעו לו ולקחו אותו לקופת חולים. "אני יליד צפת, דור שני, ומעולם לא חוויתי כזו אלימות. עבדתי 35 שנים בעמידר, תמיד נתתי שירות אדיב ונעים ומעולם לא הותקפתי, אבל אתמול הרגשתי שהנער נתן לי את האגרוף מכל הלב, למרות שמעולם לא הכרנו".
זלינגר הוסיף כי "התחושה היא שהאלימות ברחובות נעשית מידי יום אכזרית יותר ויותר. לא האמנתי שדבר כזה יקרה בעיר שלי". מיד עם קבלת הדיווח על תקיפתו של זלינגר, שוטרי מחוז צפון פתחו באיסוף עדויות וראיות נגד החשוד בתקיפה האכזרית, ועצרו היום את הנער, תושב הצפון.
ראש מחלק נוער במשטרת צפת, רס"מ אנתנר חון, אמר: "זו תקיפה חמורה ומזעזעת של אזרח מבוגר ללא כל סיבה. החשוד והקורבן ניהלו שיחה ופתאום ללא כל מניע התנפל החשוד על האזרח באלימות אכזרית ונתן לו אגרוף לפנים. רק בנס זה לא הסתיים באופן קשה יותר. מיד עם קבלת הדיווח פעלנו לאיתור החשוד, תלמיד תיכון. מחר נבקש את הארכת מעצרו בבית משפט השלום".