הארכת מעצר לרב החשוד בגרימת מוות ברשלנות בטביעה
(צילום: אלכס גמבורג)

ארבעה ימים לאחר שהנער שמעון הלר, בן 15, טבע למוות בנחל פרת שבמדבר יהודה - האריך היום (חמישי) בית המשפט את מעצרו של רב הישיבה, נחמן גולדבלום, בחמישה ימים. הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות.
2 צפייה בגלריה
שמעון הלר בן ה15 שטבע בנחל פרת
שמעון הלר בן ה15 שטבע בנחל פרת
הנער שמעון הלר שטבע למוות
(באדיבות המשפחה)
בדיון עלה כי גולדבלום - נכדו של הרב אליעזר ברלנד - היה זה שאישר לנערים להיכנס למים. עורך דינו, שלום בן שבת, טען כי האחריות לכניסתם למים של הנערים היא של המדריך שהוביל אותם בטיול. "תאשר לי שלמעשה בחומר הראיות עולה שמי שאישר להיכנס למים זה המדריך", אמר עו"ד בן שבת בדיון - ונציג המשטרה השיב: "חומר הראיות מצביע על כך שההחלטה (לאשר לנערים להיכנס למים) הייתה של גולדבלום".
2 צפייה בגלריה
שמורת נחל פרת
שמורת נחל פרת
נחל פרת
(צילום: שירן בן יעקב)
במהלך הדיון התברר כי החשוד כלל לא משתף פעולה בחקירה ושומר על זכות השתיקה. "יתרה מכך", כתב השופט אלעד לנג, "המשיב נמנע מלסייע לחוקריו בקידום הליך החקירה". הוא קבע כי תוצאות החקירה עד עתה "חיזקו ועיבו את החשד" נגד גולדבלום.
כפי שצוין, הלר טבע למוות ביום שני האחרון בנחל במסגרת טיול של הישיבה שבה למד. הוא נמשה מהמים ופונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים - שם נקבע מותו. כעבור שעות ספורות נעצר רב הישיבה. בחקירת המשטרה עלה כי הרב גולדבלום שבה למד הנער יצא לטיול במסגרת מאורגנת עם כמה תלמידי ישיבה - טיול שבמהלכו קפץ הלר למים וטבע.
עו"ד משה בן שבת המייצג את גולדבלום מסר: "מרשי, אדם נורמטיבי ושומר חוק, ארגן טיול לבני נוער מקהילתו. מתוך אחריות לשלומם של בני הנוער שכר את שירותיהם של גורמי מקצוע כדוגמת מגישי עזרה ראשונה ומדריך טיולים בעל ניסיון רב שנים. אני מאמין שבסופו של יום בית המשפט ישוכנע שמרשי פעל כמצופה ממנו. מרשי מצר על התוצאה הטראגית. המדובר בנער מבני קהילתו שאותו אהב".
לפי נתוני ארגון "בטרם", בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 102 ילדים, וב-29 מהמקרים הילדים היו בגילאי 15-17. "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בתאונות ילדים", אמרה המנכ"לית אורלי סילבינגר. "בני נוער מהווים קרוב ל-30% ממקרי הטביעות, כאשר לרוב מדובר בטביעות בים ובמאגרי מים טבעיים. חשוב להבין כי מאגרי מים טבעיים אינם צפויים ויש בהם זרמים פנימיים שמגבירים את הסיכון לטביעה. בני נוער לא תמיד יודעים להעריך היטב את יכולותיהם ונוטים להתנהגות מסוכנת".