קולות ירי וזעקות: הקלטה מהרצח המשולש

יומיים אחרי הרצח המשולש בצפון השרון, נחשפת הערב (ראשון) הקלטה של התקרית שבה נורו למוות האחים אחמד ומוחמד שרקיה מהכפר ג'ת. בהקלטה נשמעים האחים זועקים, וכן נשמעים קולות הירי שממנו הם נהרגו.
האחים נורו סמוך ליער חדרה בזמן שנסעו אחרי האמבולנס שהבהיל לבית החולים את אחיינם אמיר אבו חוסיין שנורה לפני כן בבאקה אל-גרבייה. ההקלטה שפורסמה היא של שיחת טלפון שניהלו האחים מהמכונית עם חבר בזמן שנסעו אחרי האמבולנס. תוך כדי השיחה נצמד אליהם רכב uנוסע שהיה בו פתח באש לעברם.
5 צפייה בגלריה
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
מימין: האחים אחמד ומוחמד שרקיה ואחיינם אמיר אבו חוסיין
5 צפייה בגלריה
חשד לרצח כפול בשרון: שני גברים נמצאו ירויים ברכב
חשד לרצח כפול בשרון: שני גברים נמצאו ירויים ברכב
המכונית המנוקבת מכדורים
(צילום: רענן בן צור)
בתחילת ההקלטה נשמע אחד האחים זועק את הפסוק "אין אלוהים מלבדו ומוחמד הוא שליחו". אחר כך הרוצח חידש את הירי ובהקלטה נשמעים קולות הירי. לאחר מכן אמר האח השני "מה עשית?". החבר שדיבר איתם אמר "אחמד, אחמד, אתה שומע?", אך ללא מענה. לאחר מכן קבעו כוחות ההצלה את מותם במקום. כעבור כמה שעות נקבע גם מותו של האחיין בן ה-25 בבית החולים הלל יפה בחדרה. הערב יובאו למנוחות השלושה. טרם נעצרו חשודים במעשה.
בעקבות המקרה הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי על שיירת כלי רכב שתצא מחר מוואדי ערה דרך כביש 6 אל משרדי הממשלה בירושלים. זאת במחאה על המשך האלימות במגזר הערבי ועל אוזלת היד של המשטרה נוכח התופעה. מתחילת השנה נרצחו 108 בני אדם במגזר הערבי, אך רק 29 מהמקרים פוענחו.
5 צפייה בגלריה
ההלוויה בבאקה אל גרביה
ההלוויה בבאקה אל גרביה
הלווייתו של אמיר אבו חוסיין בבאקה אל-גרבייה
5 צפייה בגלריה
חבר מועצת ג'ת מוחמד בדראן
חבר מועצת ג'ת מוחמד בדראן
חבר מועצת ג'ת מוחמד בדראן: "המשטרה מפקירה את החברה הערבית"
בין המשתתפים יהיו משפחות ערביות שאיבדו את בניהן. "חובה להשתתף במאבק נגד הרציחות", אמרה אישה שבנה נרצח לפני חודשיים. "אני איבדתי את בני היקר ועד היום לא מצאו את הרוצח. מחר נזעק נגד המשטרה והממשלה שמפקירות אותנו ומאפשרות לרוצים להמשיך לפגוע בנו".
ג'מיל אבו חוסיין, קרוב משפחה של אמיר אבו חוסיין שנרצח בשישי בלילה, הזהיר: "אין מי שיטפל באלימות בחברה הערבית. האווירה מתוחה, ואם יהיו עוד רציחות האזרחים יתפרצו ויחסמו כבישים בכל מקום, כולל אילון. אמיר נרצח ללא שום סיבה. הוא אדם ישר ומכובד שדאג לעצמו והתחיל לבנות בית לעתיד, ורצחו אותו במהלך עבודות ובמקום העבודה".
ריאיון עם קרוב משפחתם של הנרצחים
(צילום: שמיר אלבז, אבי חי)

5 צפייה בגלריה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
חבר מועצת ג'ת מוחמד בדראן אמר: "אנשים לא מעכלים את מה שקרה, הגענו לשפל. המשטרה מפקירה את החברה הערבית, ולא מטפלת בכלום. כל יום יש לנו ירי והרוגים, כמו מלחמה. אפילו במלחמה לא הגענו למספרים דומים - 108 נרצחים בשנה. רק לפני כמה ימים היה ירי בכפר - אדם שיצא מהמרפסת לנשום אוויר קיבל כדור בראש ובנס לא נהרג, והמשטרה לא עשתה כלום". בדראן גם מתח ביקורת על חברי הכנסת הערבים: "הם בקושי שומרים על הזכויות שלנו. הם נכשלים לטפל בפשיעה. שיתפטרו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול, ואנו פועלים למגרו ולהיאבק בו יום-יום ושעה-שעה. לצערנו אירועי אלימות וירי מתרחשים לעיתים קרובות מדי בקרב החברה הערבית בישראל, רובם על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות ורצח ביסודיות, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולהעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי רצח ואלימות באשר הם.
"אכיפה איננה הדרך היחידה למיגור תופעות חברתיות פסולות. רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל בחינוך, בתרבות, בשותפות עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה יובילו לשינוי המיוחל".