בית המשפט גזר אתמול 6.5 שנות מאסר על יורי דנילוב, שהורשע בהוצאת כספים במרמה משמונה נשים. בנוסף נגזר עליו מאסר על תנאי והוא חויב לשלם פיצויים לנפגעות העבירות. עורך דינו של דנילוב מסר לאחר ההחלטה כי "מדובר בניסיון להכפיש אותו בעבירות שאינן שייכות לו למרות שהורשע בהן, וזה יתברר בערעור".
דנילוב בן ה-38 הורשע בשורת עבירות מרמה חמורות: קבלת דבר בנסיבות מחמירות (כ-1.36 מיליון שקל), ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (כ-215 אלף שקל), הונאה בכרטיסי חיוב (כ-300 אלף שקל), שתי עבירות איומים, עבירת מס ועוד. בנוסף למאסר נגזרו על דנילוב מאסר על תנאי, פיצויים בהיקף של כ-850 אלף שקל לנפגעות העבירה וקנס בגובה עשרת אלפים שקל.
1 צפייה בגלריה
יורי דנילוב
יורי דנילוב
יורי דנילוב
כתב האישום תיאר מרמה כלפי עשר נשים שונות, שאת חלקן הכיר דנילוב באתרי הכרויות ועם חלקן הייתה לו היכרות מוקדמת. במהלך ניהול המשפט חזרה בה הפרקליטות משני אישומים נוספים כיוון שהמתלוננות לא הגיעו להעיד. בפני כל אחת מהנשים הציג עצמו בכזב כאיש עסקים מצליח ושכנע אותן להעביר לידיו כסף תוך הצגת מצגים כוזבים באשר לתכלית הכסף ולטיב המיזם שבו הכסף מושקע.
שופטת בית משפט השלום בתל אביב, נועה תבור, קבעה כי "העבירות והמספרים מתארים ביובש מסכת מרמה שנמשכה תקופה ארוכה, בין השנים 2013 ועד 2017, והותירה אחריה שורת נפגעות. לא רק בכיסן אלא ביכולתן לתת אמון בבני אדם. את חליפת המרמה התאים הנאשם בדיוק על פי מידותיה של כל מתלוננת תוך ניצול קר של נקודות החולשה שזיהה. לזו שביקשה ביטחון כלכלי נתן מראית עין של ביטחון, לזו שביקשה ביטחון זוגי ייצר מראית עין של עתיד משותף, לזו שביקשה לקדם את עסקיה ייצר מצג כוזב של ניהול עסק משגשג. כל פיסת מידע שימשה למרמה, ידע אודות מגבלות פיזיות, ידע אודות משאלות לב, ידע אודות קושי משפחתי או נפשי, ידע אודות כספי ירושה או כספי ביטוח שהתקבלו - בדבר לא בחל הנאשם כדי להשתמש בו כמכשיר העברת כסף לתחזוק חיי הפאר שסיגל לו".

"איים להפיץ תמונות אינטימיות אם לא תעביר לו כסף"

כך לאישה אחת עמה ניהל מערכת יחסים הדוקה וגר בביתה, אם חד הורית הוא ניצל את דאגתה לילדיה, ושכנע אותה להשקיע כסף במיזמים עסקיים לא קיימים, אישה אחרת שוכנעה לרכוש עבורו אופנוע ונייד בעשרות אלפי שקלים, מאישה שלישית צעירה בת 18 גנב צ'קים והשתמש באשראי שלה וניצל את תמימותה ורצונה לשפר את שכרה, לאישה רביעית שבעלה הפסיק לשלם לה מזונות הוא לקח את הכספים ששמרה לעצמה, ולאישה חמישית שנעזרת בקביים עקב תאונה בה איבדה את אימה לפני שנים, נתן תחושה כי היא מרכז חייו רק כדי לקבל ממנה חצי מליון שקלים במרמה להשקעה.
"באמצעות המתלוננות דנילוב פתח חשבונות בנק, רכש רכבי יוקרה, שילם על מגורים בבית מלון ועוד. דבר מכל אלו לא נעשה בזכות עבודתו אלא רק בהבטחות שווא ומתק שפתיים וכאשר זה לא עזר החל לאיים על המתלוננות. על אחת המתלוננות, שגילתה שדנילוב נשוי, איים כי במידה ותדבר עם אשתו 'תהיי בבעיה גדולה מאוד ואני אפגע בך בצורה הכי קשה שיש'. בשלב מאוחר יותר אף איים עליה עם חפץ שנחזה להיות אקדח. על מתלוננת נוספת, שגילתה את מעשי המרמה שלו, איים שיעורר סערה במקום עבודתה ובמידה ולא תעביר לו כסף נוסף, יפיץ תמונות אינטימיות שלה", כתבה השופטת.
בנוסף, קבע בית המשפט כי "הנאשם לא קיבל אחריות למעשיו, לא במילים ולא במעשים. הנאשם לא הביע חרטה, לא התנצל ולא עשה דבר כדי להשיב סכומי כסף למתלוננות. הגם שהוא יודע מהי עוצמת הפגיעות שפגע ולמרות הצהרות שונות לאורם השנים, לא נעשה דבר כדי לכפר על המרמה ונזקיה".
לאחר הכרעת הדין וטרם שמיעת הטיעונים לעונש, בהתאם לבקשת הנאשם צורף לגזר הדין תיק נוסף בו הורשע דנילוב ב-17 עבירות של הונאה בכרטיס חיוב (כ 34 אלף שקל) ושיבוש הליכי משפט. התיק נוהל על ידי עו"ד עידית כהן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).
עו"ד נתן שרייבר שמייצג את דנילוב מסר בתגובה: "מדובר בניסיון להכפיש את מרשי בעבירות שאינן שייכות לו למרות שהורשע בהן. המתלוננות העבירו בינן לבין עצמן כספים רבים שקיבלו וכן העבירו כספים למתלוננת נוספת ששימשה כ'בנק מהלך' ואצלה נוקזו הכספים. המאשימה לא טרחה לחלט את הכספים מחשבונה ולהעבירם למתלוננות, וזה מעיד על כך שהמדינה אחראית על הנזקים שנגרמו למתלוננות, שיכלו להימנע מהן לו היו מחלטים את הכספים ומחזירים להן אותם. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בערכאות הערעור ולבטח יהיו התפתחויות שישנו את התמונה הכללית עד כדי העלאת ראיות שיזכו אותו מכל אשמה. מכל מקום מרשי מכחיש את המיוחס לו וזה יבוא לידי ביטוי בהמשך".