סגר במג'דל שמס: "יש אנשים שלא אכפת להם"
(צילום: אביהו שפירא)

אחרי שהמדינה הכריזה אמש על היישוב הדרוזי מג'דל שמס שברמת הגולן כ"רשות אדומה" עם נתוני תחלואה גבוהים - החל מהשעה 18:00 הערב (ב') ייחסמו כל הכניסות ליישוב שהגיע למקום הראשון במספר חולי הקורונה לנפש, עם 56 חולים על 10,000 נפש.
ההגבלות שיוטלו על היישוב יכללו בין השאר סגירה של מוסדות החינוך, הפסקת המסחר, סגירת המסעדות וביטול המפגשים החברתיים - בעיקר חתונות ולוויות - שההשתתפות בהן הביאה לגידול המהיר בתחלואה ביישוב. המרכולים, בתי המרקחת והעסקים החיוניים יישארו פתוחים, אך כבר לפני הצהריים רבים מהעסקים ברחובות הראשיים נסגרו, ובחלקם פעלו במתכונת "טייק אווי".
החל מהערב: סגר על מג'דל שמס - ראיון עם ראש המועצה דולאן אבו סאלח
(צילום: אביהו שפירא)

עם זאת, כמות התושבים, בעיקר הצעירים שבהם, שהסתובבו ללא מסיכות לא הייתה מבוטלת. חלקם הודו כי הם "לא מאמינים בקורונה" ואחד מהם הוסיף: "גם האנשים שחלו טענו שלא הרגישו דבר. התוצאה בבדיקות חזרה חיובית - אבל הם לא חולים".
ראש המועצה המקומית, דולן אבו סלאח, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet, כי ההחלטה על הטלת המגבלות התקבלה בשיתוף פעולה עם המועצה: "אני חושב שההגבלות מוצדקות. אנחנו מתמודדים מול מצב חירום, ההתפרצות התרחשה בעקבות חתונות, לוויות והתקהלויות המוניות שנערכו לאחרונה".
לדבריו, "פנינו לתושבים שוב ושוב וביקשנו להקשיב להנחיות משרד הבריאות, אך לצערי זה לא קרה. המועצה עשתה את המקסימום בכדי לשמור על מג'דל שמס נקייה מהנגיף, אבל מספיק שבודדים לא היו אחראים, יש לך הרבה חולים".
זיד עוויידאת, בעליו של מינימרקט עוויידאת, אומר כי הוא מקפיד שלקוחותיו ייכנסו למקום עם מסיכות בלבד, ולא יותר מארבעה-חמישה בני אדם באותו הזמן. "התושבים לא מזלזלים, בטח שלא בעשרת הימים האחרונים", אמר זיד שטען כי כל התושבים מקפידים על עטיית מסכות.
3 צפייה בגלריה
בעלי עסקים במג'דל שמס
בעלי עסקים במג'דל שמס
פייסל אבו סאלח וזיד עוויידאת, בעלי עסקים במג'דל שמס
(צילום: אביהו שפירא)
"היו לנו כמה הלוויות, אחת אחרי השנייה, שרבים רצו להשתתף בהן", טען זיד. "היו גם כמה חתונות, ובגלל זה ההתפרצות קרתה. אבל בינתיים, הכל חזר לשגרה. יש כרגע כ-100 בני אדם בבידוד, וכמה מאושפזים בבתי חולים. אנחנו מאוד מאוד שומרים על מה שהם מבקשים מאיתנו בכל מה שקשור להנחיות של ריחוק חברתי. בעזרת השם, נצא מהבעיה הזאת", אמר.
הספר פייסל אבו סלאח, שלא עבד מתחילת הסגר השני בספטמבר, מעביר בינתיים את הזמן בעבודות מזדמנות ובחקלאות. "התלוש קטן, אין מה לעשות. אנחנו לא נוסעים, לא עושים קניות ולא מטיילים כדי לחסוך כסף. מוציאים רק על אוכל", אמר.
פייסל הודה כי הוא עדיין חושש שלא יצליח לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות. "היו לי צ'קים שחילקתי, אני לוקח לפעמים כסף מהילדים ומהחברים כדי שיכסו אותם. זה לא קל לי", אמר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אביהו שפירא)
לאור ההתפרצות האחרונה אמר אבו סלאח כי "ישנם תושבים שלא אכפת להם. לא מפחדים מהקורונה ולא עושה לה חשבון. "בהתחלה לא הבנו את זה, אבל עכשיו הרבה רופאים אומרים שזה לא משחק ילדים ומבקשים שלא נצא בלי מסכה", הוסיף הספר והביע תקווה שהטלת הסגר על היישוב תסייע להפחתת התחלואה.