הריאיון עם קלודין מאיר

חמישה ימים אחרי שנעצרה בחשד שהייתה מעורבת בפרשת ההתעללות בפעוטון טולי ברמלה, השתחררה היום (ד') למעצר בית של שבוע הסייעת קלודין מאיר. שעות ספורות אחרי שיצאה מבית המעצר היא מספרת בריאיון עם ynet שלא הייתה עדה להתעללות בילדים הקטנים, ומציינת שהיא מוכנה לסייע להורי הילדים שחוו אלימות והשפלה בלתי-נתפסת בגן.
"המשטרה עצרה אותי לחקירה כדי להבין אם שמעתי או ראיתי ולא דיווחתי", היא אמרה. "כל הבלגן היה למעלה, בקומה השנייה של הגן. כל מה שקרה שם היה בדלתיים סגורות. לא היה לנו קשר, למעט כשהיינו מעלות או מורידות את הילדים להורים. הייתי עם הבוגרים, למטה. יש סרטונים, ורואים שלא הייתה אלימות למטה. אני חושבת שאם היו מקרי אלימות, הילדים הללו היו מדברים".
את זוכרת מה הרגשת כשנעצרת? "נעצרתי שבוע אחרי שהכול התפוצץ וניסיתי להבין איך זה קורה. כול הזמן הזה אמרתי שלא יכול להיות שיש חשדות כאלה. הילדים היו מקסימים, אבל הדלת הייתה תמיד סגורה. כששמעתי על הסרטונים הזדעזעתי, לא האמנתי שעבדתי עם אותן בנות. אני הכי תמימה שיש, להתעלל בילד זה הגבול. יש לי ילד ואני מנסה כבר שנים להביא ילדים. לא הייתי עושה דבר כזה. אהבתי את הילדים בדיוק כמו שאני אוהבת את הילד שלי".
תיעוד קשה לצפייה: ההתעללות בפעוטון

מה היה בחקירות? "הראו לי סרטונים שאני מושיבה ילד. אולי זה היה טיפה אגרסיבי, אבל לא היה מקרה שהרבצתי למישהו. אם הייתי רואה משהו זה לא היה קורה כי הייתי פונה למשטרה. אני כואבת את הכאב של ההורים, ומוכנה לעשות הכל – גם אם צריך לצאת להפגין כדי לעזור להם".
על בעלת הגן: "לא יודעת מה היא ראתה או לא, היה לנו קשר מקצועי בלבד"
איך היה במעצר? את חשודה גם בתקיפה? "המעצר הוא סיוט. לא אכלתי ולא שתיתי. אני עדיין לא מאמינה שהשתחררתי, אני בחלום. אני יודעת שההורים כועסים. אני מקווה שמי שעשה את מה שנעשה ייענש בחומרה. אני לא יודעת מה קרה למעלה מעבר למה ששמעתי בתקשורת. לא ראיתי. מי שמכיר אותי יודע שאם הייתי רואה, זה היה נגמר באותו הרגע".
כששמעת על הפרשה, הערכת שקרה דבר כזה בגן? "לא. היינו בגן ועבדנו כרגיל. הגיעה אמא שביקשה לקחת את הבת שלה ודיברה עם המנהלת בחוץ. אנחנו עדיין היינו בעבודה שלנו ואז התחילו להגיע הורים והבנו שזה קצת יותר מסובך. לא האמנתי למה שקרה".
4 צפייה בגלריה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
זריקת חבילות מגבונים. תיעוד מהפעוטון
מה את אומרת על בעלת הגן? היה לכן קשר? "היה לי קשר מקצועי איתה, לא מעבר. אני לא יודעת מה היא ראתה או לא. אני באתי לעשות את העבודה שלי. היא תמיד הייתה אומרת לנו 'אני רואה אתכן במצלמות, תפסיקו עם הפטפטת', אבל לא משהו חריג".
מה יש לך להגיד להורים? "אני כואבת את הכאב שלהם. אני יכולה להבטיח להורים שבקלטת לא יראו מקרה אחד של אלימות שלי. גם החוקר אמר לי שאין קטע של אלימות שאני מופיעה בו. יש הבדל בין מה שקרה למטה למה שקרה למעלה".
4 צפייה בגלריה
ראש הצח״מ פקד יניב עמרם ועורך דינם של ההורים עדי כרמלי
ראש הצח״מ פקד יניב עמרם ועורך דינם של ההורים עדי כרמלי
החקירה הסתיימה. ראש צוות החקירה פקד יניב עמרם ועורך דינם של ההורים עדי כרמלי
יחד עם הסייעת ששוחררה בצהריים, שוחררה סייעת נוספת מהגן. בית המשפט הורה לשחרר גם את בעלת הגן ליטל ברסי למעצר בית של חמישה ימים, אולם המשטרה הגישה בקשה לעיכוב ביצוע - וערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בלוד.
המשטרה גם הודיעה שסיימה היום את חקירת הפרשה. לטובת החקירה גויס צוות של 20 חוקרים שצפו בסרטונים במצלמות הגן. לפי המשטרה, הסייעות כיסו את פני הפעוטות בבדים וחיתולים, משכו אותם, האכילו אותם בחטיפים שפוזרו על הרצפה, טלטלו אותם בזמן האכלתם ואף קשרו אותם בבד לכיסא וניערו אותם.