נהג אוסטרלי שנסע במהירות מופרזת, ותיעד את השוטרים שעיכבו אותו אחרי שנפגעו בתאונת דרכים קטלנית, נידון לעשרה חודשי מאסר. בית המשפט המחוזי במדינת ויקטוריה הרשיע אותו באישום נדיר: פגיעה קשה בהגינות הציבורית. הוא הראשון שהורשע באישום זה במדינת המחוז מאז 1963. השופט אמר שהמעשים שלו היו "אכזריים וחסרי לב".
ריצ'רד פיוסי, יועץ משכנתאות בן 42, הודה בחודש שעבר במיוחס לו. פיוסי עורר זעם אדיר באוסטרליה. השופט המחוזי בוויקטוריה, טרבור רייט, אמר לו שבשלב מסוים – בעקבות הסיקור התקשורתי של הפרשה שלו – הוא הפך "לאדם השנוא ביותר באוסטרליה".
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה ריצ'רד פיוסי מאסר ל נהג שתיעד שוטרים גוססים בזירת תאונה
אוסטרליה ריצ'רד פיוסי מאסר ל נהג שתיעד שוטרים גוססים בזירת תאונה
ריצ'רד פיוסי. השופט: "מעשים אכזריים וחסרי לב"
(צילום: AP)
באפריל אשתקד פיוסי נהג במכונית הפורשה שלו בכביש מהיר במזרח מלבורן – ועוכב על ידי השוטרים. הוא נהג במהירות 149 קמ"ש – בכביש שבו המהירות המותרת היא עד 100 קמ"ש. השוטרים שקלו להחרים את הרכב של פיוסי, שבאותו הזמן הלך להטיל את מימיו בשיחים שבשולי הכביש. בזמן שהשוטרים מתלבטים אם להחרים את הרכב משאית סטתה לשוליים והתנגשה בהם, בשתי ניידות המשטרה וגם במכונית של פיוסי.
פיוסי לא ניסה לעזור לארבעת השוטרים שנפגעו בתאונה. ההפך הוא הנכון: הוא תיעד אותם בטלפון הסלולרי שלו. בשני סרטונים מזירת התאונה הוא הגיב למתרחש ואמר בין השאר: "הם מרוסקים", "צדק", "פשוט מדהים" ו"יפהפה". כשעובר אורח הגיע לסייע לשוטרים הוא ביקש מפיוסי שיעזור לו. פיוסי סירב. הוא השיב "הם מתים" והמשיך לצלם. ארבעת השוטרים נהרגו בתאונה. בזמן שפיוסי צילם את הסרטונים חלקם עדיין היו בחיים.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה ריצ'רד פיוסי מאסר ל נהג שתיעד שוטרים גוססים בזירת תאונה
אוסטרליה ריצ'רד פיוסי מאסר ל נהג שתיעד שוטרים גוססים בזירת תאונה
"הם מרוסקים, פשוט מדהים". פיוסי סירב לעזור לשוטרים שעיכבו אותו
(צילום: AP)
השופט רייט אמר שהתיעוד של פיוסי מזירת התאונה היה "חסר לב, אכזרי ומחפיר". הוא גזר עליו עשרה חודשי מאסר – אך העונש יקוזז מפרק הזמן שבו פיוסי שהה במעצר. מכיוון שפיוסי נלקח למעצר לפני 296 ימים, הוא צפוי להשתחרר בעוד ימים ספורים. המשפחות של השוטרים שנהרגו בתאונה בשולי הכביש המהיר הביעו תסכול וזעם על החלטת השופט.
פיוסי היה תחת השפעת אקסטזי וקנאביס בזמן האירוע והורשע בהחזקת סמים. בנוסף נקנס באלף דולר אוסטרלי (773 דולר אמריקני) ורישיונו נשלל לשנתיים. גם נהג המשאית, מוהינדר סינג, היה תחת השפעת סמים - וכדורי שינה. הוא נידון ל-22 שנות מאסר.