2 צפייה בגלריה
סגן רום אברג'יל
סגן רום אברג'יל
סגן רום אברג'יל
81 סעיפים נגד הקצין שצילם עשרות של חיילות במצבים אינטימיים: לבית הדין הצבאי בקסטינה הוגש היום (ה') כתב אישום נגד סגן רום אברג'יל, קצין שלישות ממחנה צאלים שבדרום, בגין שורת עבירות של פגיעה פרטיות, מעשים מגונים, התנהגות שאינה הולמת ועוד. במקביל הוארך מעצרו בשבועיים.
כפי שנחשף ב-ynet, אברג'יל תיעד בשלוש השנים האחרונות חיילות וקצינות ששירתו עימו, במצבים אינטימיים, ללא ידיעתן, ואגר יותר מ-800 סרטונים ועוד מאות תמונות.
בכתב האישום צוין שאברג'יל ערך את הקטעים שצילם לכדי סרטונים מלאים. עד כה אותרו יותר מ-30 חיילות שזוהו בסרטונים ששמר, ובמצ"ח מנסים להגיע לנוספות.
ארכיון. אברג'יל בהארכת מעצר
(צילום: בראל אפרים)

2 צפייה בגלריה
תום הארכת מעצר לרום אברג'יל קצין השלישות מבסיס צאלים החשוד בצילום סרטונים ותמונות של חיילות וקצינות
תום הארכת מעצר לרום אברג'יל קצין השלישות מבסיס צאלים החשוד בצילום סרטונים ותמונות של חיילות וקצינות
אברג'יל בהארכת המעצר. איתור הקורבנות יימשך
(צילום: רועי עידן)
לפי כתב האישום, אברג'יל ניצל את האמון של החיילות והקצינות כדי לתעד אותן. הוא ניצל מצבים שונים כדי לצלם אותן בעירום או חלקים חשופים בגופן. בין היתר הוא צילם חיילות דרך חור בקיר המקלחות בבסיס. באחד המקרים הוא צילם חיילת בחדר מלונית בזמן נופש של היחידה בכפר אולגה ללא ידיעתה.
הוא גם מואשם שתקף מינית שורת נשים ששירתו לצידו, החל בחיילות בדרגת טוראי שהתגייסו זה עתה, וכלה בקצינות ונגדות בקבע ואף נשים בשנות החמישים לחייהן שהגיעו להתנדב בבסיס. הוא לכאורה ניסה לנשק חיילת ולגעת בחזה של חיילת אחרת, ולצלם עשרות פעמים חיילות מתחת לחצאית. בחלק מהמקרים הוא הניח את הטלפון שלו במצב צילום נסתר על רצפת חדרי שירותים. כמו כן, הוא מואשם שצילם איברים מוצנעים של חיילות בזמן שעשו תרגילי ספורט.
ההנחה בתחילת החקירה הייתה שחיילות רבות לא היו מודעות לכך שנפלו קורבן למעשיו של אברג'יל. לפי גורמי החקירה, בממוצע לא היה יום בשנים האחרונות שבו אברג'יל לא תיעד לפחות חיילת או קצינה במצב אינטימי, ללא ידיעתה.
בחקירתו הודה אברג'יל במיוחס לו וטען שמעשיו נבעו מהתמכרות ברקע מצוקה נפשית. בקשתו לאסור את פרסום זהותו מחשש שמצבו הנפשי יחמיר נדחתה על ידי בית הדין הצבאי. גורמי הכליאה הונחו לערוך לו בדיקת קב"ן.