2 צפייה בגלריה
הרכב המשטרתי הסמוי אשר רדף אחר הנערים
הרכב המשטרתי הסמוי אשר רדף אחר הנערים
הרכב המשטרתי
(צילום: אלעזר ריגר)
מחלקת התביעות במשטרה הגישה כתב אישום נגד דוד חיסדאי, בן 26 מהשומרון, בגין איומים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והפרת הוראה חוקית. לטענת הנאשם בדרגת רב-פקד הוא אחד השוטרים שהיו ברכב בזמן התאונה לפני יותר מחודש שבה נהרג אהוביה סנדק. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תם ההליכים נגדו.
לפי כתב האישום, איים חיסדאי על הקצין בזמן שנמסר לו צו הגבלה מנהלי. בשלב זה, נטען, "הגיע הנאשם עם רכבו וחנה בסמוך לניידת. הוא יצא וניגש לקצין ואיים עליו בפגיעה שלא כדין בגופו באומרו 'איך זה לדרוס ילדים? איך זה לרצוח ילד? אל תדאג, אנחנו נגיע אליך".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד מותו של אהוביה סנדק בירושלים
הפגנה נגד מותו של אהוביה סנדק בירושלים
הפגנה בירושלים בעקבות מותו של אהוביה סנדק
(צילום: שלו שלום)
בארגון "חוננו", המייצג את הנער, הסבירו כי להגשת כתב האישום קדם איום מצד כוחות הביטחון. "לפני כמה ימים שלח רכז שב"כ למרשי הודעה שהיא סוג של איום, ובה נכתב שאם הוא לא יתנהג יפה ויפסיק את המחאה - הוא ישלם על כך" סיפר עו"ד נתי רום המייצג את חיסדאי.
הבוקר יתקיים דיון בהארכת מעצרו של חיסדאי בבית משפט השלום בפתח תקווה - שם ידרשו עורכי הדין עדי קידר ונתי רום את שחרורו. "העובדה שאותם שוטרים שחשודים בהרג הטראגי של אהוביה מגיעים למרשי ועוצרים אותו היא שבירת אמון קשה מאוד קשה. זו רדיפה אנחנו דורשים את שחרורו המיידי", אמר עו"ד רום.