2 צפייה בגלריה
ילד עם אקדח אילוסטרציה
ילד עם אקדח אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום (ג') תושב טבריה מעבירה של ניסיון רצח, ובמקביל מתח ביקורת חריפה על המשטרה. "לא הוכח כי בידיו של הנאשם היה אקדח שמהווה כלי נשק, בין היתר בכך שלא הובאה חוות דעת מומחה נשק לסתירת טענת הנאשם כי מדובר באקדח שאינו אמיתי", ציינו השופטים בהכרעת הדין.
בספטמבר בשנה שעברה הגיע כפיר דדון (31) ל"סולחה" עם בן דודו שלומי אוחיון בחצרו של הרב קוק בטבריה. לפי כתב האישום שהוגש נגד דדון, מיד לאחר האירוע התפתחה קטטה שבמהלכה הכה אוחיון את דדון. בתגובה לכך, נטען, ירה דדון שתי יריות מאקדח.
אוחיון כלל לא נפגע באירוע, ודדון טען להגנתו כי החזיק באקדח צעצוע שיורה כדורי מתכת. השופטים קבעו כי המדינה לא הצליחה לסתור טענה זו. מיד לאחר התקרית נמלט דדון מטבריה, והוא נעצר כעבור כחודשיים בדירת מסתור בראשון לציון.
בהרכב היום ישבו אב בית הדין וסגן נשיא בית המשפט בנצרת השופט אשר קולה והשופטים דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי. שניים מהם, קולה וצרפתי, יישבו גם בהרכב שידון במשפטו החוזר של רומן זדורוב.
"מה שחסר למאשימה הוא עדויות ראייה של האנשים שהיו נוכחים בחצר ובמיוחד עדות של מתלונן או נפגע עבירה בתיק", ציין השופט קולה בשלב הדיון וההכרעה. "השאלה המרכזית בתיק זה, כמו בכל תיק פלילי, היא האם עמדה המאשימה בנטל המוטל עליה, והוכיחה מעל ומעבר לכל ספק את אשמתו של הנאשם.
"לאחר עיבוד מכלול הראיות והעדויות בתיק, הגעתי למסקנה כי המאשימה לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכיח מעבר לספק סביר כי הנאשם אכן החזיק אקדח אמיתי וחפץ במותו של שלומי, וביצע את העבירות והמעשים המיוחסים לו בכתב האישום".
2 צפייה בגלריה
השופט אשר קולה
השופט אשר קולה
השופט אשר קולה
(צילום: אתר בתי המשפט)
בהמשך סקר השופט קולה את רשימת הכשלים בחקירה שהובילו לזיכויו של דדון: "לא נעשה בירור מקיף מי האנשים שהיו במקום, הזירה שובשה על ידי אנשים אלה, לאף אחד מהשוטרים שהגיע למקום לא הייתה מצלמת גוף, ישנה קפיצה לא מוסברת של שתי דקות בסרטון מצלמת האבטחה בדיוק לפני שמתחילות המכות, שלומי היה עם הגב לנאשם בעת הירי, המרחק בין הנאשם לשלומי בעת ביצוע הירי הוא בין מטר לשניים, הירי הנטען של שתי יריות בוצע לעבר 'פלג גופו העליון' של שלומי, שלומי ואיש סביבו לא נפגעו".
השופט הוסיף: "לא נלקח קו ירי בין היורה, גדר קני הבמבוק (שניצבה מאחוריו. א"ר) ועץ הדקל (שניצב מאחורי הגדר (א"ר). מיקום חור הקליע בקנה הבמבוק וחלק הקליע שנתפס בעץ הדקל אינם תואמים לחלוטין לתזה של המאשימה ולפיה ירה הנאשם ביד ישרה לעבר פלג גופו העליון של שלומי. בעבר נתפס אצל הנאשם אקדח צעצוע, לא נמצאו כל ממצאים (טביעות אצבע, DNA ושרידי ירי) הקושרים את הנאשם לביצוע הירי, חלק מפעולות המשטרה נעשו בדיעבד ואפילו חודשיים ומעלה מיום האירוע בין כתיבת מזכרים ובין הוצאת חלק הקליע מעץ הדקל".
בסופו של דבר ציינו השופטים: "שלומי, 'נפגע העבירה' מחד, כך לטענת המאשימה, ומי שמאידך תקף את הנאשם, לא נחקר (או לפחות אין לנו מזכר על כך) לא כעד ולא באזהרה". דדון היה עצור במשך יותר מחצי שנה, ועם ההודעה היום על זיכויו הוא שוחרר ממעצרו.