תורי הענק בנתב"ג, היום

מאות בני אדם הצטופפו הבוקר (יום א') באולם הטיסות היוצאות בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון לקראת יציאה לחופשת חנוכה מחוץ לארץ. למרות שהכניסה לאולם נעשית בצורה מבוקרת, ללא מלווים ולאחר הצגת אישורים רפואיים ובדיקת חום - נוסעים רבים טענו כי לא נשמרו כללי ריחוק חברתי וכי ההמתנה הארוכה שנמשכה יותר משעתיים הובילה למצבים של חוסר סבלנות בין נוסעים שכמעט הסתיימו באלימות.
שעות ספורות לאחר תיעוד העומסים ב-ynet, סיכמו שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין על הקמת צוות עבודה משותף בראשות מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו. הצוות יידרש להמליץ על הצעדים הנדרשים לביצוע בנתב"ג, במהלך תהליכי הנוסעים בטיסות היוצאות והנכנסות, במטרה לוודא שמירה על הוראות משרד הבריאות ברחבי הטרמינל.
📷התורים בטרמינל 3 הבוקר
3 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
התורים בטרמינל 3 הבוקר
3 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
"מאות אנשים אחד על השני"
"הגענו לנתב"ג בשעה שמונה בבוקר ועברו כמעט שעתיים בתור עד שהגענו לבידוק הביטחוני", סיפרה הנוסעת עמית שטסה עם בן זוגה גיא לחופשה בדובאי. "יש פה מאות אנשים אחד על השני, בלי שמירת מרחק, חלק עם מסכות על הסנטר ובלי אף אחד שמעיר להם", אמרה. "יש בלגן עם הבודקים הביטחוניים ויש כאן כאוס ואנשים שעוקפים בתור. יש גם דחיפות וקללות בין נוסעים, זה הגיע כמעט למכות. מרגיש שלא נערכו עם מספיק עובדים בנתב"ג ואני ממש חוששת שנפספס את הטיסה שלנו למרות שהגענו מספיק לפני הזמן".
3 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
קובי, שהמריא גם הוא לדובאי, הגדיר את העומס בטרמינל כהזוי. "אנשים עומדים אחד על השני. חייבים לפתוח עוד עמדות או לרווח את השורות כי זה ממש צפוף וזה לא מתאים לאור העלייה בתחלואה של קורונה", אמר קובי. "אמנם כולנו עשינו בדיקות לפני ההמראה, אבל חלק עשו לפני יומיים-שלושה כך שייתכן שיש בינינו מישהו חולה שעדיין לא יודע את זה ולכן ההקפדה על הכללים חייבת להיות טובה יותר".
ברשות שדות התעופה מסרו בתגובה לתמונות מנתב"ג כי "רשות שדות התעופה פועלת כדי להבטיח את זרימת הנוסעים בצורה בטוחה ובמטרה לא ליצור עומסים חריגים. על פי התו הכחול מותרת שהייה של עד שמונה טיסות בשלוש שעות בטרמינל. אנו מבקשים מהנוסעים לשמור על ריחוק חברתי ולעטות מסכות. רשות שדות התעופה פנתה למשטרת ישראל להקצות שוטרים לשמירה על הסדר הציבורי וזאת בנוסף לעשרות העובדים שעוסקים בכך".
פורסם לראשונה: 12:10, 13.12.20