תיעוד: "ביקש שקט - והותקף עד אובדן הכרה"

סרטון מצלמות אבטחה חושף איך שישה צעירים תקפו צעיר אחר, שלטענתו רק ביקש מהם לשמור על שקט. השבוע הגישה לשכת תביעות נגב כתב אישום נגד השישה, בהם שלושה אחים. אחד מהם היה חולה קורונה שהפר בידוד - כדי לתקוף את הצעיר שביקש מאחיו שקט.
כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בבאר שבע מייחס להם עבירה של חבלה על ידי שניים או יותר. הנאשם חולה הקורונה מואשם גם בעשיית מעשה העלול להפיץ מחלה ברשלנות.
לפי כתב האישום, הצעיר שהותקף שהה בבית חבריו במושב מבועים שבנגב. הנאשם המרכזי, אדיר מגידיש (19), הגיע למקום על קטנוע והרעיש. הצעיר ביקש ממנו להפסיק - ובין השניים התפתח ויכוח.
1 צפייה בגלריה
צעיר הותקף ע"י צעירים מאחר וביקש שקט
צעיר הותקף ע"י צעירים מאחר וביקש שקט
"התנהגות ברוטלית". תיעוד התקיפה במושב מבועים
מגידיש, כך נכתב באישום, החליט להתקשר לאחים שלו ולחבריו כדי ש"יטפלו" בצעיר שהתלונן על הרעש. כמה דקות לאחר מכן הגיעו שניים מאחיו, עדיאל (20) - חולה קורונה שהיה אמור להיות בבידוד - ואחיו התאום נאור, וחבריהם עמית ורועי אסור (בני 19) מנתיבות, ועמרם אוחנה (22) מחדרה.
על פי כתב האישום השישה החלו לתקוף את הצעיר, היכו אותו יחדיו כשהם בועטים בו ונותנים לו אגרופים בכל חלקי גופו. הנאשמים שברו את אפו, גרמו לו לחבלות בצלעות ובברכיים, לחתך בקרקפת ועוד. הצעיר איבד את ההכרה והובהל לבית החולים.
שוטרי תחנת נתיבות הגיעו לזירת האירוע והחלו לאסוף ראיות. אחת הראיות הייתה סרטון מצלמת אבטחה, שתיעד את התקיפה האכזרית של שישה על אחד. זמן קצר לאחר מכן הם נעצרו.
בחקירתם הודו במעורבות באירוע, אך טענו כי הצעיר שביקש שקט יזם את התגרה. מפקד תחנת משטרת נתיבות, סגן-ניצב גיא חיון, אמר כי "מדובר באירוע תקיפה חמור ועם קבלת הדיווח נפתחה חקירה, שבה הופעלו כל זרועות השיטור בתחנה כדי להביא לזיהוי החשודים ולהרחיקם מהמרחב הציבורי, תוך מעצרם".
לשכת תביעות נגב הגישה גם בקשה למעצרם עד תום ההליכים. "הם הפליאו מכות במתלונן בצוותא חדא עם אחרים ללא רחמים וללא כל סיבה נראית לעין", נכתב.
בדיון בבקשה למעצר עד תום ההליכים, סנגורם של האחים מגידיש טען כי המתלונן, שאושפז בבית החולים ללא הכרה, הוא זה שיזם את המריבה. "הייתכן שהנאשמים, צעירים נורמטיביים, אחד חייל ביחידה קרבית, עצורים - ואותו בחור, שיזם את כל המריבה, מסתובב חופשי?", תהה.
עוד אמר כי הנאשמים האחרים "הם צעירים שאמורים להתגייס לצה"ל. למה להשאיר את הכתם הזה במשפחה ולהמשיך להותירם במעצר?".
נציגת המשטרה, עו"ד דניאל בן גיורא, הדגישה כי אחד הנאשמים תקף את הצעיר כשהוא חולה בקורונה ואמור לשהות בבידוד. "עם כל הכבוד, ההתנהגות של כל השישה יחד אומרת דרשני. תגובתם ביחס לאירוע הייתה חסרת כל פרופורציה". עוד אמרה כי בקשת שקט לא אמורה להביא לתגובה כזו, וכי מדובר ב"התנהגות ברוטלית".
שופט בית משפט השלום חיים פס קבע כי "מדובר באירוע חמור ביותר, בו בשל ויכוח של מה בכך חוברים הנאשמים לתקיפתו האכזרית של המתלונן. בסרטון נראים הנאשמים כאשר הם מתנפלים על המתלונן בצוותא חדא, ותוקפים אותו באכזריות במכות אגרופים ובעיטות לכל חלקי גופו".
השופט ציין כי העובדה שהם צעירים ללא עבר פלילי רק מעמיקה את הפער בין תפקודם התקין לחומרת מעשיהם.