(צילום: אבי חי)

השר לשעבר יועז הנדל (תקווה חדשה) מתח היום (שלישי) ביקורת קשה על התנהלות הממשלה מול הגל השלישי של הקורונה. "זה פייק סגר וכולם בחוץ, גם הילדים. המקום היחיד שאנשים לא בחוץ זה בכיכר דיזנגוף, שם האכיפה קשה".
הנדל אמר כי "ההתנהלות היא מחדל. הדרך שבה מקבלים החלטות אחרי שאנחנו בסבב שלישי זה מחדל. העובדה שלא מצליחים לאכוף בישראל חוק וסדר זה מחדל מתמשך של עשור אבל בקורונה זה צץ. תראה את היחס למערכת הבריאות הציבורית, מחדל שנמשך שנים ובא לידי ביטוי דווקא עכשיו. האוטונומיות מסביב זה מחדל ולכן לצד הפערים ולצד הבעיות יש תהליכים חיוביים, אבל אי אפשר להתעלם מזה שאנחנו בשיא של נדבקים ומתים ואי אפשר להתעלם מהשיא השלילי הכלכלי".
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
"מחדל של עשור שצץ בקורונה". יועז הנדל באולפן ynet
(צילום: הדר יואביאן )

(צילום: ליהי קרופניק, אבי חי)

-מה היית עושה לו היית בממשלה? היית תומך בפתיחת הסגר? "קודם כל כשיש סגר פייק אז הוא לא סגר, הגעתי לכאן בנסיעה וכולם בחוץ, זו האמת. היחידים שלא בחוץ זה בכיכר דיזנגוף בתל אביב, שם יש אכיפה קשה. גם הילדים בחוץ, לא בבתי הספר אבל הם בחוץ ולכן ההחלטה היחידה שהיה צריך לקבל זה אם יש סגר באמת או אין. אם אין אז להוציא ממנו את הערים הירוקות, לתת לראשי רשויות את הסמכויות, לקדם את הסגירה של המקומות האדומים עם המשטרה.
"כל הדברים האלה נאמרו בעבר, לא נעשים עכשיו ולא נעשו אתמול ולא היום וכולנו יודעים את זה, אין אזרח ישראלי שלא מבין את זה לכן נוסף על המשבר הבריאותי יש משבר אמון. תוסיף את חוסר היציבות, זה שאנחנו בבחירות רביעיות בשנתיים, דבר שלא קורה באף מדינה דמוקרטית".
הלוויה המונית השבוע בירושלים
(צילום: גיל יוחנן, Gilo, יוסי ויזל, משה ינגר)

הנדל התייחס לתמונות השבוע של הלוויות המוניות. "יש לי הרבה דברים טובים להגיד על נתניהו ועל הישגיו בעבר, אך הוא נכנע לצרכים האישיים שלו לעומת הצרכים הלאומיים וכשאתה נכנע לצורך האישי שלך אתה מגיע למצב שאתה לא מקבל החלטות ענייניות ואתה לא פועל כדי לקדם את ההתמודדות עם המשבר הגדול שקיים".
3 צפייה בגלריה
 "אזורים ללא חוק וסדר". הלוויה בירושלים
 "אזורים ללא חוק וסדר". הלוויה בירושלים
"אזורים ללא חוק וסדר". הלוויה בירושלים
(צילום: שלו שלום)
הנדל אמר כי "אי אפשר לקבל שיש אזורים במדינת ישראל שבהם אין חוק וסדר, אי אפשר לקבל קרב יריות עם המשטרה באמצע היום ושבמגזר הערבי יש רציחות, אי אפשר לקבל הלוויה המונית או הצתת אוטובוס".
הנדל התייחס לסקרים בהם מפלגתו יורדת בעקביות במספר המנדטים: "אנחנו שומרים על ה-14 ונעלה משם למעלה, וזה ניתוח ריאלי. רוב הציבור נמצא במרכז ימינה ואנחנו עונים בדיוק על הנקודה הזאת. תהיה עלייה, צריך לעבוד קשה לזכות באמון הציבור".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"אין ללפיד 61"
(צילום: קובי קואנקס )
-בנט לא יכול להרכיב ממשלה? לפיד? "אנחנו קודם כל לא בתיקו ובנתוני ההתאמה שאתה יודע כמה הם חשובים, גדעון ראש בראש עם נתניהו והוא היחיד ששם, ולכן היחיד שמסוגל להרכיב ממשלה מימין ומשמאל זה סער. לפיד? אני לא פוסל אף אחד, אני פוסל אופציה שיקים ממשלה. אין לו 61".
-בנט ייתן 61 לנתניהו? "אני חושב שכן. מי שבוחר בבנט בוחר באפשרות שבנימין נתניהו מקים ממשלה עם בנט ב-61, זה חד וחלק. בנט אומר את זה בהרבה מילים ושקד אומרת את זה כל פעם כששואלים אותה. בנט לא פוסל את הישיבה עם נתניהו ושקד ניסתה להקים ממשלה צרה של נתניהו, אני במו גופי מנעתי ממשלה צרה של כזאת ואתה יודע את זה, כמו שמנעתי ממשלת מיעוט ולכן צריך להיות ריאלים".