(צילום: אלי מנדלבאום, אורי דוידוביץ)

זאב אלקין, עד לאחרונה שר בממשלה וחבר כנסת מטעם הליכוד, תקף היום (חמישי) בריאיון באולפן ynet את מפלגתו הקודמת ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותם בכישלון במאבק בקורונה. "אנחנו במשבר הבריאותי הכי קשה שידעה ישראל אי פעם", אמר. "היית מעלה על הדעת שבזמן מלחמה מנהיגי המדינה היו מוציאים את המדינה לבחירות? היינו חושבים שהם השתגעו, שהם מטורפים".
לדברי אלקין, הסיבה למספר המתים הרב מחודש ינואר היא שהפוליטיקה קיבלה בזמן האחרון תפקיד ראשי. "הכניסו פוליטיקה לקודש הקודשים של קבלת ההחלטות, חיים ומוות של אנשים", טען. "בגלל פוליטיקה פחדו להכניס בדיקות קורונה לנתב"ג או לסגור אותו, ולכן התחילו המוטציות - כי נתניהו פחד ממירי רגב. זו פוליטיקה. כשלא אוכפים במקומות שצריך לאכוף כי אנחנו בבחירות ומפחדים להרגיז את השותפים, זו פוליטיקה".
3 צפייה בגלריה
זאב אלקין
זאב אלקין
"כשהתפטרתי היו קצת יותר מ-3,000 מתים, היום כבר יותר מ-5,000". אלקין
(צילום: אלי מנדלבאום )
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
שאשא ביטון. "אדלשטיין דיבר עליה כי נתניהו אמר לו"
(צילום: קובי קואנקס)
נתניהו מפחד ממירי רגב? "אני לא מחדש. הדבר הראשון שנפתח ביציאה מהסגר הראשון לא היה מסחר או חינוך, אלא חדרי כושר. למה? כי נתניהו מפחד ממירי רגב. היא הייתה שרת התרבות והספורט".
יש לה רשת של חדרי כושר? "היא הייתה שרת התרבות והספורט. הרי תשאל את חילי טרופר מתי הוא יצליח לפתוח חדרי כושר, זה לא באופק כרגע, נכון? ומשום מה, כשהייתה יציאה מהסגר הראשון, זה הדבר הראשון שנפתח, אז למה? התשובה מאוד ברורה. כשפוליטיקה משחקת במגרש של קבלת החלטות על חיים ומוות, אנחנו מקבלים תוצאות בהתאם. זה מה שכל כך מפריע לי במה שקורה היום".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
נתניהו מפחד? רגב
(צילום: יריב כץ)
"שמענו את ישיבת הממשלה, איך הכל מתנהל בצרחות וצעקות", הוסיף אלקין. "יש ימים שישיבות לא מתכנסות כי אין הסכמות. ראש הממשלה מביא להצבעה החלטה שהוא יודע מראש שהיא לא חוקית, רק כדי להדליף את זה אחר כך לציבור. לאנשים בבית אין מושג אם מחר בבוקר יש או אין סגר. זה מה שקורה כשמכניסים פוליטיקה לתוך הבית ויוצאים לבחירות".
על דבריו של שר הבריאות יולי אדלשטיין אתמול באולפן ynet, שלפיהם אם יפעת שאשא-ביטון הייתה מנהלת את המאבק היו "עשרות אלפי מתים", השיב אלקין: "הוא אמר את זה כי נתניהו אמר לו. זו בדיוק הדוגמה להתנהלות. בתקופת הקמפיין אומרים לשרים בכירים מה בדיוק להגיד. הם לקחו משאשא-ביטון את הסמכויות באוגוסט, כמה מתים היו מאז? כשהתפטרתי בסוף דצמבר היו קצת יותר מ-3,000 מתים במשך שנה. חודש וקצת אחרי חצינו רף של 5,200. זה חצי שנה אחרי שלקחו סמכויות משאשא ביטון, אז איך היא אשמה בהכל?".
אלקין התייחס גם לקמפיין הליכוד, שמבליט בימים האחרונים את יאיר לפיד כמועמד לראשות הממשלה מול נתניהו, וטען: "גדעון סער מסוגל לחבר את הכוחות השונים סביבו במפה הפוליטית, ולכן נתניהו מפחד ממנו. כשנתניהו מנהל קמפיין הוא רוצה לשקף את המציאות כפי שהוא רוצה, אז אם הוא בכל משפט אומר 'זה אני או לפיד' הוא עושה את זה משתי סיבות. הראשונה - הוא יודע שהוא מנצח את לפיד בקלפי. השנייה - הוא יודע שלפיד לא יוכל להקים ממשלה, בניגוד אלינו".