תיעוד התקיפה, אמש
המשטרה עצרה בצהריים (רביעי) שלושה מעורבים בתקיפה האלימה אמש בתל אביב נגד המפגינים במרכז העיר. שלושת החשודים הועברו לתחנה לצורך חקירה.
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה אל משטרת ישראל וחברי הכנסת בעקבות אירועי היממה האחרונה ואמר כי "רצח של מפגין שיצא למחות במדינת ישראל ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחיש דמיוני".
הוא הוסיף: "ידענו את המציאות האיומה והמטלטלת הזו. אויה על נפשותינו אם נתדרדר למציאות שכזו שוב. אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו. שיח הגינויים הפך מס שפתיים. כל גינוי נתקף מיד בשאלה למה לא גינית התרחשות אחרת והמהות נרמסה כליל".
(צילום: אבי קנר, לע"מ)

6 צפייה בגלריה
מפגינים תקפו אמש רכב בו נסעו אוהדי מכבי
מפגינים תקפו אמש רכב בו נסעו אוהדי מכבי
(אלימות בהפגנה אמש )
6 צפייה בגלריה
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
(צילום: AP)
הנשיא אמר עוד: "אני זועק מרה מול האלימות המופנית כלפי מפגינים ומבקש ממשטרת ישראל למצות את הדין עם מחולליה. אני זועק מרה נגד הקריאות לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו וקורא למשטרת ישראל לקחת כל איום שכזה ברצינות מלאה. אין לנו את היכולת לזלזל בשום איום, קיומנו תלוי בכך. עכשיו, מיד, אופוזיציה כקואליציה, השמיעו קול ועשו מעשה להרגעת הרוחות ועצרו את האלימות".
(צילום: אסף שפיר)

מהמשטרה נמסר כי נאספו ראיות שונות שקשרו את השלושה להתפרעויות, והודגש כי "זכות המחאה הינה זכות יסוד, והמשטרה תעשה את כל המאמצים כדי לאפשר את קיומה, תוך מאבק בלתי מתפשר בכל מי שעשה שימוש באלימות מכל סוג שהוא".
6 צפייה בגלריה
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
(צילום: AP)
עוד נמסר כי "המשטרה שבה ומדגישה כי המחאה תתאפשר בכל עת ובכל מקום, אולם לא נתיר ולא נאפשר אירועי אלימות ו/או פגיעה ברכוש ונבוא חשבון עם פורעי החוק. החקירה נמשכת ונבדק הרקע והנסיבות של התקיפה".
מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפת המפגינים בתל אביב ואמר כי הוא מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת.
הוא הוסיף כי "לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך".
6 צפייה בגלריה
מפגין שהותקף בהפגנה בתל אביב
מפגין שהותקף בהפגנה בתל אביב
מפגין שהותקף בהפגנה בתל אביב

ההפגנה אמש החלה סמוך לביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בשדרות ההשכלה בתל אביב, במחאה על "ניסיון לסכל את המחאה האזרחית", לטענתם. מאזור ביתו של השר המפגינים החלו בצעדה ארוכה לאורך רחובות מרכזיים בעיר.
למקום הגיעו פרשי משטרה ומנעו מהם לרדת לנתיבי איילון, שנחסמו לזמן קצר. לאחר שהגיעו לאזור הסינמטק, כמה מהמפגינים הוכו על-ידי קבוצת צעירים שהגיעו למקום. כמה מהמוחים נפצעו. רוב החשודים נמלטו, פרט לאדם אחד שנעצר בחשד להשלכת אבן.
סמוך ל-01:00 עדכנה המשטרה כי ההפגנה הסתיימה, וכי כל הרחובות נפתחו מחדש לתנועה. נמסר כי בסך הכל נעצרו ארבעה בני אדם בחשד להפרת סדר ותקיפה, והם נלקחו לחקירה.
מרחוב יגאל אלון, שם החלה הצעדה, המפגינים המשיכו לרחוב קפלן, ממנו הם צעדו לאורך רחוב אבן גבירול, והגיעו לרחוב דיזנגוף. במהלך הצעדה הם קראו, בין היתר, "לא נוותר עד שביבי יתפטר". לאחר מכן המשיכו לרחבת הבימה ולסינמטק - שם החלו כאמור עימותים עם קבוצת צעירים שהכו את המפגינים במקלות של דגלים וכיסאות פלסטיק, ולאחר מכן אף ריססו לעברם גז פלפל.