תיעוד הנחיתה של ההרון בנתב"ג
(צילום: נדב אבס)

מל"ט ההרון של התעשייה האווירית נחת הבוקר (ד') בנמל התעופה בן גוריון: בכך הוא הפך למטוס הראשון ללא טייס שנוחת אי פעם בנמל תעופה בינלאומי פעיל. כלי הטיס המריא ממנחת עין שמר שבשרון, ובמשך הטיסה נשלט באמצעות מערכת הפעלה מרחוק, שאפשרה לו להמריא ולנחות באופן אוטומטי במסלולי טיסה מרוחקים בטווח של 1500 ק"מ ויותר. בתעשייה האווירית ציינו כי הנחיתה ההיסטורית, כמו גם ההמראה שלאחריה, מוכיחים את בגרותה ובטיחותה של מערכת ההפעלה, שמתבססת על טכנולוגיה של תקשורת לוויינית וביצוע יכולות המראה ונחיתה אוטומטית מדויקות.
2 צפייה בגלריה
נחיתה של הרון בנתב"ג
נחיתה של הרון בנתב"ג
מל"ט ההרון. נחיתה היסטורית
(צילום: מוטי קימחי)
מל"ט ההרון, הידוע גם בשם "שובל", מיועד לביצוע משימות אסטרטגיות וטקטיות ממושכות, כמו גם משימות אזרחיות, והוא צבר לאורך השנים מוניטין מבצעי עשיר ומוצלח בחיל האוויר הישראלי, הגרמני ובקרב צבאות נוספים ברחבי העולם. הוא מסוגל לטוס בתנאי מזג אוויר קשים, לשאת מספר גדול של מטענים ייעודיים כמו טילים ופצצות בו-זמנית ולהעביר מידע בזמן אמת לכוחות על הקרקע ולמקבלי ההחלטות.
המל"ט מוגדר ככלי טיס למרחק בינוני, באורך של 8.5 מטרים ובעל מוטת כנפיים של 16.6 מטרים. הוא מסוגל לטוס לגובה של 35 אלף רגל ומהירותו המרבית יכולה להגיע ל-260 קמ"ש. המל"ט יכול לשאת מטען במשקל של 290 ק"ג כאשר הוא נשלט על ידי מערכת השליטה הלוויינית מרחוק, ומשקל של 470 ק"ג כאשר הוא פועל בלעדיה.
2 צפייה בגלריה
נחיתה של הרון בנתב"ג
נחיתה של הרון בנתב"ג
מימין: נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית, הסמנכ"ל משה לוי וגיא זך, מנהל מבצעי אוויר לכטב"ם
(צילום: מוטי קמחי)
משה לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי-טיס צבאיים, אמר כי "העתיד הצפוי לעולם התעופה יחייב לאפשר לכלים בלתי מאוישים לנחות בשדות תעופה אזרחיים, והיום זה קרה לראשונה, תודות לעבודה מאומצת ומשותפת עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה. זהו הישג משמעותי לתעשייה האווירית שמצעיד אותנו צעד נוסף קדימה בתחום המל"טים".