קב"ט בבית המשפט המחוזי בחיפה וכמה מעורבים נוספים ניסו להשפיע על שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אמיר טובי, ולגרום לו לבטל צו מעצר שהוצא לפי דין. כך עולה מחקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, שנפתחה בפברואר 2018 בעקבות בקשה לפסילת שופט שהגיש נאשם בהליך משפטו. הקב"ט פרש לאחרונה לגמלאות.
1 צפייה בגלריה
מהחקירה עלה שלא היה פגם בהתנהלותו. השופט אמיר טובי
מהחקירה עלה שלא היה פגם בהתנהלותו. השופט אמיר טובי
מהחקירה עלה שלא היה פגם בהתנהלותו. השופט אמיר טובי
(צילום: אתר בתי המשפט)
הנאשם שביקש לפסול את השופט הגיש תכתובות לביסוס טענותיו נגדו, שמהן עלה לכאורה כי השופט התנהל באופן פסול בעניינו. עם זאת, במסגרת החקירה שהתנהלה בהמשך, התברר כי אין לכך בסיס - ולא נפל כל פגם פלילי בהתנהלותו של השופט, שלא היה שותף להטיית המשפט.
לפי החשד, נעשה ניסיון לפנות לשופט כדי לגרום לו לבטל צו מעצר שהוצא לפי דין. הפרשה החלה בעקבות יציאתו מהארץ של החשוד המרכזי בעיצומו של משפט נגדו. בחקירה התברר כי לפי החשד, השופט קיבל פנייה מקב"ט בבית המשפט, שביקש ממנו לעזור לחשוד ולבטל את צו המעצר - והשופט סירב. החשוד המרכזי בתיק החזיק בידיו סמסים שמהם עלה לכאורה שהשופט שלח הודעות לאדם אחר בעניין זה - אך בהמשך התברר כי מדובר בתכתובות מפוברקות.
השופט, כאמור, קיבל החלטה שלא לבטל את צו המעצר, ובמסגרת החקירה עלה חשד כי החשודים ניסו לכאורה להשפיע בכוונה על החלטתו.
בתיק נחקרו בין היתר חשדות לעבירות שיבוש וניסיון שיבוש הליכי משפט, ניסיון השפעה לא הוגנת, מרמה והפרת אמונים, זיוף בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מסירת ידיעות כוזבות, כניסה לישראל בניגוד לחוק והחזקת נשק שלא כדין.
מהמשטרה נמסר כי "עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית נגד מעורבים בתיק כל אחד על פי המיוחס לו. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה על המשך ההליכים".