הפעילים מתבצרים במשרדי מח"ש

פעילים שמוחים על מה שהם מכנים "טיוח" חקירת מותו של הנער אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי - אזקו את עצמם בצהריים (יום שלישי) בשלשלאות למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בהר חוצבים שבירושלים. המוחים נעלו את דלתות משרדי מח"ש וחסמו את הכניסה והיציאה. למקום הוזעקו כוחות משטרה שעצרו ארבעה מהם.
1 צפייה בגלריה
פעילי המחאה מתבצרים
פעילי המחאה מתבצרים
פעילי המחאה מתבצרים במשרדי מח"ש
מהמשטרה נמסר: "ארבעה צעירים נעצרו על ידי המשטרה בחשד להפרת הסדר במשרדי המחלקה לחקירת שוטרים בירושלים. בשעה האחרונה התקבל דיווח אודות מספר צעירים שהגיעו אל משרדי מח"ש בהר חוצבים והפרו את הסדר תוך שקשרו עצמם בשלשלאות לדלת הכניסה. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו את ארבעת החשודים והם הועברו לחקירה".

האירוע שבו נהרג סנדק התרחש בדצמבר 2020. בלשים שנסעו ליד צומת מכמש קיבלו דיווח על צעירים יהודים שנמלטים ברכבם לאחר שלפי החשד רגמו מכוניות של פלסטינים. הבלשים זיהו את המכונית הנמלטת שבה נסעו סנדק וארבעת חבריו, ודלקו אחריה.

הפגנה בעקבות מותו של אהוביה סנדק

במהלך המרדף התהפכה מכוניתם, וסנדק בן ה-16 נהרג. חבריו יצאו ללא פגע, ונעצרו בחשד שגרמו ברשלנות למותו של סנדק. במקביל, החלה מח"ש לחקור את האירוע במטרה לברר האם הבלשים חרגו מסמכותם במהלך המרדף.
השוטרים שהיו מעורבים בתקרית אישרו בחקירתם במח"ש כי הייתה התנגשות, אך טענו שהיא נגרמה משום שהרכב שבו נסעו הצעירים סטה מהנתיב.
מאז מותו של סנדק התרחשו ברחבי הארץ הפגנות של חבריו. חלקן היו סוערות ופרועות ולוו בעימותים קשים עם כוחות המשטרה. המפגינים תובעים לא להסתפק בחקירה במח"ש אלא להקים ועדת חקירה חיצונית.