רה"מ נתניהו בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לטעון כי הסגר המלא שהוטל על אזרחי ישראל בחודש החולף הוא מקור ההצלחה בשיעורי הורדת התחלואה בקורונה. במהלך סיור הבוקר (יום ב') בחמ"ל הקורונה של בית החולים רמב"ם בחיפה, אמר נתניהו: "מדינות אירופה עוברות אותנו במהירות כי לא עשו את הסגר הזה ואנו צריכים לשמור על ההנחיות".
ברקע הפרת ההנחיות של גורמים בציבור החרדי, שפתחו מוסדות חינוך בניגוד להחלטה על השלב הראשון של היציאה מהסגר, אמר נתניהו כי "אני מצפה שכולם ישמרו על ההנחיות בלי יוצא מן הכלל. יש שתי ערים אדומות שמתחילות לצאת אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן. זה תלוי בקיום ההנחיות.
"אני קורא לציבור החרדי בערים האדומות - קיימו את ההנחיות. אנו נאכוף אבל לא פחות חשוב שאתם תקיימו את ההנחיות בעצמכם. אם נעשה את זה יחד - נצא בהצלחה מהגל השני".
2 צפייה בגלריה
ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם שבחיפה
ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם שבחיפה
רה"מ נתניהו לצד פרופ' לוי בבית החולים רמב"ם
(צילום: לע"מ)
פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות שהתלווה לנתניהו, אמר: "אני מצטרף לקריאתו של ראש הממשלה. אנו רואים שהסגר הצליח להוריד את שיעור החולים ואת שיעור החולים קשה. אנו מאוד שמחים על כך, אנו צריכים להמשיך ולצאת מהסגר בהדרגה ובזהירות.
"אני קורא להמשיך ולהקפיד על ההוראות וללכת להיבדק. הדרך היחידה שאנו יכולים לדעת מה תוצאות הסגר, כמה תחלואה יש לנו ולמנוע חולים סמויים שעלולים להדביק בחברה זה דרך בדיקות. אני קורא לאנשים - בואו לא נהיה שאננים. אנו עומדים לנוכח פתחו של החורף ולדבר הזה יש חשיבות עצומה".
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם
(צילום: רויטרס)
מוקדם יותר פורסם כי 892 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול, ומאז חצות נוספו עוד 128 מאובחנים. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.5% מתוך 27,100 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אתמול.
619 מאושפזים במצב קשה ומהם 212 מונשמים. 2,209 בני אדם נפטרו מקורונה בישראל מתחילת המגפה.
נתניהו בנמל חיפה: "ישראל הופכת לצומת מרכזי"
(צילום: לע"מ)


במקביל, נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב סיירו היום בנמל חיפה ועלו על אוניית המכולות שהגיעה בשבוע שעבר מאיחוד האמירויות לישראל דרך הודו. האונייה הביאה לארץ מכונות כביסה, ונתניהו טען שזה יוזיל את יוקר המחיה בישראל.
"ישראל הייתה פעם סמטה ללא מוצא", אמר נתניהו תוך שהוא צופה בנמל המתחרה שבנו הסינים. "היית יכול להגיע מצד מערב לא יכולת לא לטוס ולא לשוט, היית כבול. עכשיו ישראל הופכת לצומת מרכזי יבשתי, אווירי וגם ימי וטכנולוגי, מסחרי ואנושי. אני חושב שרבים מכם גם תטוסו לדובאי, אבו דאבי ובחריין, אבל אני מציע לכם גם לשוט".
הוא הוסיף: "זה יום היסטורי, היום גם נחת מטוס ראשון של חברת התעופה איתיחאד מהאמירויות בנתב"ג. זה הכול היסטוריה שמתרחשת לנגד עינינו בחזון שאני מקדם אותו שנים. אף אחד לא האמין, אמרו שזה לא יקרה. זה משנה את פני המזרח התיכון וכלכלת ישראל. זה ישפיע על כל אחד מכם בכיס. תוכלו לטוס מזרחה למקומות נהדרים". השרה רגב העירה: "זה יוזיל גם את הטיסות להודו".
במהלך הביקור על האונייה נשמעה השרה רגב מדברת על סטייקים: "סטייקים על הבוקר? צריך לחכות קצת". איש הניו מדיה של נתניהו טופז לוק העיר: "אתם בשידור חי".