תיעוד: ירי לעבר בית אבות בשלומי

אישה בת 64, המתגוררת בבית האבות "תפארת מוריה" ביישוב שלומי שבגליל המערבי, נפגעה הלילה (בין רביעי חמישי) בחזה, בעת שאלמוני ירה לעבר בניין בית האבות מנשק אוטומטי. רק בשעות הבוקר היא הועברה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, משם נמסר כי מצבה קל-בינוני.
הירי התרחש סמוך לשעה 01:00. מתיעוד של מצלמות האבטחה עולה כי אדם שהגיע למגרש החניה של בית האבות ירה כמה צרורות לעבר הבניין בנשק אוטומטי, ואף הספיק להחליף מחסנית. חלונות המבנה וכלי רכב חונים נפגעו, ובהמשך התברר כי גם אחת הדיירות נפצעה.
בני משפחתה של הדיירת טוענים כי בית האבות לא הבחין בפציעה במשך זמן רב, ורק לאחר כמה שעות היא הובאה לבית החולים. לדבריהם, האישה שכבה כל הלילה מגואלת בדם, משום שסברה כי המקום מצוי תחת מתקפת טרור. רק בשעות הבוקר כשהגיעו לקלח אותה, גילו שהיא פצועה.
2 צפייה בגלריה
ירי אל עבר בית אבות בשלומי
ירי אל עבר בית אבות בשלומי
"אירוע חריג ולא מקובל". חלונות בית האבות לאחר הירי
הבעלים של בית האבות, איהאב ח'יר, טען מנגד כי אנשי הצוות בדקו את האישה בשעות הלילה ולא הבחינו בפגיעה. "לא היה שום סימן חיצוני, אפילו לא דם, והיא לא התלוננה על כאבים. רק בהמשך כשממש חיפשו את הקליעים ראו שיש קליע שחדר לכתף שלה", סיפר. "לשמחתנו היא לא נפגעה קשה ומטופלת כעת בבית החולים".
לאחר בדיקות בחדר ההלם היא הועברה למחלקה הכירורגית. "האישה הובאה בשעת בוקר לחדר ההלם ולאחר מכן לחדר המיון, כשהיא במצב בינוני ויציב עם פגיעה חודרת באזור בית החזה", אמר מנהל המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי לגליל, ד"ר איגור וקסמן. "לאחר שעברה בדיקות וצילומי הדמיה היא אושפזה להשגחה במחלקה הכירורגית. מצבה מוגדר כרגע קל עד בינוני, והיא אינה זקוקה לניתוח או להתערבות כירורגית".
הדיירת היא תושבת שלומי במקור, ועברה להתגורר בבית האבות משום שהיא סובלת מדמנציה. משטרת נהריה חוקרת את המקרה, ונמסר כי הרקע עדיין לא ברור. עם זאת, לאנשי הצוות שנקראו למסור עדות נאמר כי ייתכן שמדובר בסכסוך אישי של אחד העובדים במקום.
2 צפייה בגלריה
ירי אל עבר בית אבות בשלומי
ירי אל עבר בית אבות בשלומי
הירי לעבר בית האבות בשלומי
"זה אירוע חריג ולא מקובל", אמרה הבעלים של המוסד. "אדם חמוש מגיע ויורה על בית אבות שיש בו אנשים חפים מפשע? זה דבר לא מקובל ולא מובן. גם אם מדובר באיזה עניין של סחיטה, או שהיה לו איזה עניין איתי - סביר להניח שהיה בוחר לירות לעבר בתים אחרים שיש לי במגזר הערבי, לא היה טורח להגיע עד לשלומי".
עו"ד פנינת ינאיעורכת דין פנינת ינאיצילום: עמית שעל
עו"ד פנינת ינאי, המייצגת את משפחת האישה, אמרה כי "לא יעלה על הדעת שגם קשישים המתגוררים בדיור מוגן כבר אינם מוגנים והופכים גם הם להיות קורבנות לאלימות הגואה ברחובות". לדבריה, "חייה של הדיירת ניצלו בנס, אבל בנקל מקרה זה יכול היה להסתיים בדרך טראגית. לפי הערכות הצוות הרפואי עוד נכון לה הליך שיקום ארוך וכואב, זאת מעבר למצבה הבריאותי הרעוע ממילא".
"הגורמים המוסמכים במדינת ישראל חייבים ומוכרחים לתת על כך את הדעת, ולראות במקרה הזה אות אזהרה גדול מאד המחייב טיפול שורש, וכן ליטול אחריות ולסייע לגברת שנפצעה בכל דרך ובאופן מיידי", אמרה עורכת הדין.