עשרה ימים בלבד לאחר שאומת כחולה קורונה, נשיא ארצות הברית קיבל אישור לצאת מבידוד: במזכר שפרסם רופאו של הנשיא דונלד טראמפ, ד"ר שון קונלי, נכתב כי טראמפ "אינו מוגדר עוד כמהווה סכנת הדבקה עבור אחרים". לדבריו, הוא עמד בקריטריונים של ה-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן), ואינו נדרש עוד להישאר בבידוד.
1 צפייה בגלריה
עצרת בחירות ב הבית הלבן דונלד טראמפ ארה"ב
עצרת בחירות ב הבית הלבן דונלד טראמפ ארה"ב
טראמפ בבית הלבן. לא מידבק עוד
(צילום: AFP)
לפי ד"ר קונלי, בבדיקות שערך הנשיא לא נמצאו ראיות לשכפול פעיל של נגיף הקורונה, והוא יכול לשוב לפעילות ציבורית. הוא ציין כי "אין לו חום כבר הרבה יותר מ-24 שעות". עם זאת, ד"ר קונלי לא אמר מפורשות שתוצאת בדיקת הקורונה של טראמפ הייתה שלילית, והבית הלבן לא אישר כי דברי הרופא מצביעים על כך שהנשיא החלים מקורונה.
טראמפ: מרגיש מצוין, לא יודע מה איתכם
(צילום: רויטרס)

בדיקות מעבדה רגישות, כמו בדיקות PCR, מאתרות את הנגיף בדגימות מהאף ומהגרון. ד"ר ויליאם מוריס, מהמרכז הרפואי מאיו קליניק, אמר מוקדם יותר השבוע שבאמצעות בדיקות PCR הצוות הרפואי של הנשיא יכול תאורטית למדוד את כמות הווירוס בדגימות לאורך זמן ולראות אם היא בירידה.
בסוכנות הידיעות AP נכתב כי מומחים רפואיים נשמעו סקפטיים בנוגע להכרזה שטראמפ כבר לא מידבק, בשלב כל כך ראשוני של המחלה. לדבריהם, עשרה ימים אחרי האבחון הראשוני אין אפשרות לדעת בוודאות אם מישהו מידבק.
טראמפ הופיע אתמול בעצרת בחירות בבית הלבן - לראשונה מאז שנדבק בנגיף - וטען כי הוא "מרגיש מצוין". הוא השתתף באירוע עוד לפני הצהרתו של הרופא, ומתכנן כבר השבוע לבקר בפלורידה, פנסילבניה ואיווה, כחלק מחידוש קמפיין הבחירות שלו. המדינות שאליהן הוא מתכוון לצאת נמנות עם המדינות המתנדנדות שיכריעו את הבחירות.
העובדה שהנשיא החליט לקיים אתמול אירוע בחירות אף שטרם נקבע כי החלים – ועוד החליט לקיימו במעון הנשיא, שבו לא נהוג בדרך כלל לקיים אירועים מפלגתיים – עוררה ביקורת עליו. הביקורת הזו הצטרפה לביקורת שהוטחה בו על צעדים נוספים שנקט מאז אשפוזו, כגון היציאה למפגש עם תומכיו מחוץ לבית החולים והסרת המסכה במופגן מיד עם שובו לבית הלבן.
יותר מ-210 אלף בני אדם כבר מתו בארה"ב מנגיף הקורונה, ולפי סקרים כשני שלישים מהאמריקנים אינם מרוצים מהטיפול של ממשל טראמפ בנגיף. עד ליום הבחירות לנשיאות נותרו עוד שלושה וחצי שבועות בלבד, ומכיוון שטראמפ מפגר בפער משמעותי בסקרים אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, כל יום שבו הוא אינו יכול לקיים עצרות בחירות שיקרבו אליו בוחרים הוא יום המרחיק אותו מכהונה נוספת.