השרה פרקש הכהן בראיון לאולפן ynet
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)

השרה אורית פרקש הכהן (כחול לבן) דוחה הבוקר (יום ה') את הקריאות בגוש השמאל לפרישה של המפלגה מהמרוץ בבחירות 2021 על רקע הסקרים המנבאים שלא תעבור את אחוז החסימה. בראיון לאולפן ynet היא אמרה אלה הקוראים לכחול לבן לפרוש פועלים ממניעים פוליטיים גרידא.
- היינו אמורים להיות עם איזשהו חיוך על פנים לקראת יציאה מהסגר. אבל אפילו ישיבת ממשלה אתם לא מצליחים לכנס. "לא אנחנו מי שלא מצליחים לכנס. ראש הממשלה הודיע בדקה ה-90 שהוא הלך לפגישת קמפיין בחירות וכך קיבלנו את זה. אני חיכיתי שעתיים לישיבה. זה מלמד על האופן שבו ראש הממשלה מתייחס למשבר.
"במצב שבו כולנו עסוקים בקורונה, באתגרים, בצורך לחסן עוד 200 אלף איש מקבוצת הסיכון, כשאנשים סופגים דיכאון, חרדה, פגיעה אדירה בבריאות ואובדן פרנסתה, ונתניהו הלך לפגישה בעניין אחר ופשוט הודיע לחברי הממשלה שכך קורה".
2 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
השרה אורית פרקש הכהן. "סקר לא משקף"
(צילום: אבי מועלם )
- אומר ראש הממשלה: "תנו למדינה את הימים הנוספים האלה כדי שנוכל לחסן את אותם מאות אלפי בני אדם". "קשקוש. אנחנו יודעים כבר מהנתונים שכל אדם בן 60 פלוס, שמהם מגיעה 90% מהתמותה והרוב המוחלט של החולים הקשים, יכלו להתחסן מלא מלא. הבעיה האמיתית היא שלפי הנתונים, 200 אלף איש לא הולכים להתחסן מאוכלוסיות מסוימות. חלק מהאנשים סופגים שטיפת מוח שלא כדאי להסתכן, אליהם צריך להגיע. זה לא עניין של עוד יום סגר או שלושה ימי סגר.
"יש אתגר נוסף שהוא מערכת הבריאות. אנחנו כבר תקופה ארוכה על יציבות במספר החולים. היא כנראה יוצרת עומס כבד, אבל לא משהו שמערכת הבריאות לא יכולה לשאת כמו בחורפים אחרים. לצערי, צריך להתחיל לחשוב איך חיים עם הווירוס. אחרי המוטציה הבריטית ואחרי הדרום-אפריקנית, יש לי משהו לבשר לך, תגיע עוד אחת".
- ביום שני ראש הממשלה צריך להתייצב בפני שופטיו. את חושבת שיש קשר לניסיון להמשיך את הסגר? "אני חושבת שזה לא נראה טוב, ואני חושבת שזו בעיה מובנית. על פניו נראה שיש כאן עניינים פוליטיים אישיים שמנחים את כל ההתנהלות המבודדת".
- אני לא מבין. את חושבת שראש הממשלה מנסה לדחות עוד את ההתייצבות שלו מול השופטים באמצעות סגר? "אנחנו רואים שראש הממשלה עושה כל מה שבאפשרותו כדי לדחות עוד יום ועוד דיונים".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
יו"ר כחול לבן בני גנץ. "אין מי שמביא את המתינות שלנו"
(צילום: קובי קואנקס)
- יש לכם עוד כוח לקמפיין? ראיתי היום סקר ב-FM103 שלפיו אתם מתחת לאחוז החסימה. זו כבר מגמה. אפשר לצאת מזה? "אני מאמינה שזה סקר שלא משקף. אנחנו אנשים ישרים, מרכזיים. כשאנחנו מסתכלים שמאלה, העבודה ומרצ זה שמאל קיצוני. אין באמת מי שמביא את המתינות והממלכתיות שלנו. אנשי מרכז שרוצים אנשים של עשייה - אנחנו מקווים שהם יחזרו הביתה ומאמינים שככה יקרה. יש עוד הרבה זמן".
- יש הרבה מאוד לחץ עליכם לפרוש. "כל מי שקורה לנו לפרוש - בגוש שלנו או אחרים - לא מונעים ממלאכיות. יש פה שיקולים פוליטיים ברורים כדי לייצר אווירה שאנחנו נשברים. אנחנו לא שם. אנחנו חושבים שיש לנו יכולת להיות גורם מכריע בבחירות האלה".
- אני תוהה אם אתם מסתכלים למציאות הזאת בעיניים. האם אתם רואים את המציאות? "מסתכלים יום יום. כל חברי הגוש להחלפת נתניהו צריכים להסתכל על המציאות יום יום. קראנו לחיבורים ואני מקווה שגם השותפים שלנו יקבלו אחריות".
- אז אני מוודא: פרישה כרגע לא על הפרק? לא מהממשלה, מהמרוץ. "לא. בוודאי לא מהממשלה. אנחנו נלחמים".