3 צפייה בגלריה
תחנת משטרת מרחב יפתח
תחנת משטרת מרחב יפתח
השוטרת נשארה בתפקיד הרגיש למרות שמעשיה היו ידועים. מטה מחוז תל אביב
(צילום: מתוך ויקיפדיה )
במשטרה ידעו מאז חודש אפריל על פעילות השוטרת שנעצרה אתמול (ד') בחשד שמסרה מידע לעבריינים, אך היא נשארה בתפקידה הרגיש. דבר המעצר פורסם לראשונה ב-ynet, וכעת נחשף כי במחלקה לחקירות שוטרים חושדים שהשוטרת גם סייעה בסחר בנשק לא חוקי. היא תובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרה.
"זאת אחת הפרשיות החמורות שהיו פה בתקופה האחרונה", אמרו גורמים המעורים בסיפור. המידע על פעילות החשודה, שהייתה חוקרת בכירה במחוז תל אביב והועברה לתפקיד אחר, הגיע עד לדרגים הגבוהים במשטרה, בהם גם מפקד המחוז ניצב עמי אשד שהיה מודע להתנהלותה - ולמרות זאת בחרו במשטרה להשאירה בתפקידה ולחשוף אותה למאגרי המידע המשטרתיים.
3 צפייה בגלריה
מכתב של המשטרה על החוקרת נטע קוניו שנאשמת בסיוע לעבריינים
מכתב של המשטרה על החוקרת נטע קוניו שנאשמת בסיוע לעבריינים
המכתב שנשלח לבכיר במשטרה עוד בחודש אפריל
3 צפייה בגלריה
עמי אשד
עמי אשד
ידע על החשדות נגד השוטרת - ולא הדיח אותה. מפקד המחוז עמי אשד
(צילום: דוברות המשטרה)
אתמול עוד ניסו במשטרה להמעיט במעשיה של השוטרת, שהועברה לשרת במחוז לפני כשנתיים והייתה עד לא מזמן חוקרת, והסבירו כי בסך הכל עבדה בעבודה מזכירותית. בעקבות חקירה סמויה שנפתחה, שכללה גם האזנות, הטלפון של השוטרת נלקח והיא נחקרה. על פי החשד, היא הייתה בקשר עם עבריינים, ואף הוציאה מידע מתוך החקירות. גורמים המעורים בפרשה אמרו כי מדובר באירוע חמור מאוד וציינו כי אם החשדות יתבררו כנכונים, "קשה לתאר את מידת הנזק שנגרם".
עו"ד קובי פלומועו''ד קובי פלומו
סנגורה של החשודה, עו"ד קובי פלומו, מסר כי אין אמת בטענות נגדה. "מרשתי שוטרת ותיקה, בת למשפחת שוטרים שרואה במשטרה משפחה לכל דבר ועניין. היא מכחישה מכל וכל את החשדות המיוחסות לה. כל חטאה של מרשתי הוא נסיון מצד מח"ש לקשר בינה לבין אחר על רקע יחסים אישיים, ולא בשל עבודתה המקצועית. את יתר הטענות תעלה מרשתי בבית המשפט".
במשטרה מסרו בתגובה כי "המקרה נחקר ע״י מח"ש ואנו נפעל בעניינה בהתאם להתקדמות החקירה ותוצאותיה. נציין כי מבלי להפחית בחומרת החשדות המיוחסים לה, השוטרת אינה משרתת כחוקרת במשטרה וכל המידע הועבר לגורמים המוסמכים כנדרש".