תיעוד: הירי בראשו של הפלסטיני בכפר ביתא

הממשל האמריקני קרא הערב (רביעי) לישראל לחקור "באופן יסודי ואובייקטיבי" תיעוד מלפני יומיים שבו נראה פלסטיני נורה בראשו על ידי לוחמי מג"ב כשהוא עם הגב אליהם. "הבית הלבן מודאג מהדיווחים על ישראלי שירה מאחור באזרח פלסטיני לא חמוש, כשהאחרון התרחק מעמדה ישראלית", אמר דובר מחלקת המדינה. "ארצות הברית דוחקת להשלים במהרה חקירה אובייקטיבית ויסודית של התקרית, וקוראת לתת דין וחשבון מלא במקרה הזה".
3 צפייה בגלריה
הסהר האדום: 8 פצועים, אחד מהם בראש, נורו על ידי הכיבוש במהלך העימותים בביתא, דרומית לשכם
הסהר האדום: 8 פצועים, אחד מהם בראש, נורו על ידי הכיבוש במהלך העימותים בביתא, דרומית לשכם
הפלסטיני בכפר ביתא, רגעים לפני שנורה בראשו
התקרית התרחשה ביום שני אחר הצהריים בכפר ביתא הסמוך לחווארה, בעת שכוחות הביטחון כיתרו בית ועצרו פלסטיני ששהה בתוכו - במסגרת המצוד אחר המחבל שרצח את שי סיילאס-ניגרקר ובנו אביעד ניר ביום שבת.
בכפר פעלו מסתערבים. הכוחות ירו לעבר שני מפרי סדר פלסטינים במהלך הפעילות. מנגד, הפלסטינים טענו כי הבית שכותר היה ריק מאדם. מאוחר יותר נמסר מהסהר האדום כי שמונה בני אדם נפצעו מירי של הלוחמים בביתא, וציינו כי אחד מהם נפגע בראשו ופונה במצב אנוש לבית החולים.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בחווארה
זירת הירי בחווארה
זירת הירי בחווארה
3 צפייה בגלריה
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר שנרצחו בפיגוע
ממג"ב נמסר בתגובה: "במהלך פעילות כוחות הביטחון למעצר מבוקש בכפר ביתא שבחטיבת שומרון, התפתחה הפרת סדר אלימה שסיכנה מאוד את חיי הלוחמים, במהלכה מפרי הסדר יידו בלוקים ואבנים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לפזר את הפרת הסדר וככל שהתגברו הפרות הסדר כך עלה מדרג השימוש באמצעים. בנוסף, הכוחות השתמשו בירי רוגר וחי, זוהו פגיעות. נסיבות המקרה בבירור".
במהלך הפיגוע בשבת האחרונה, המחבל, שהיה חמוש באקדח, הגיע לעסק שטיפה שאליו שי ואביעד הכניסו את רכבם, לאחר שהגיעו לחווארה כדי לתקן את המזגן ברכב ולקנות לו אביזרים. המחבל זיהה אותם כיהודים וירה בהם מטווח אפס לפחות חמישה כדורים. לאחר מכן, ברח רגלית מהזירה.
הבעלים של מכון השטיפה נעצר לאחר הפיגוע על ידי צה"ל. מחקירת הפיגוע עלה כי הכוחות שפועלים באופן קבוע בחווארה לא שמעו או יצרו קשר עין עם המחבל בחסות הרעש של מכון שטיפת המכוניות שבו אירע הפיגוע.