שישה נופלים ושמונה פצועים: זהו מניין הנפגעים בקרב חברי ישיבת ההסדר איתמר שבשומרון שספגה מכה קשה מאוד במלחמת חרבות ברזל. סמל אורי יצחק חדד ז"ל, לוחם חטיבת הנח"ל שנפל ברצועה, הוא החלל השישי של הישיבה ולצידו בתקרית נפצעו עוד שמונה. "בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים", הודיעו היום בישיבה.
1 צפייה בגלריה
אורי יצחק חדד
אורי יצחק חדד
אורי חדד ז"ל. "נלווה את המשפחה לכל החיים"
אלעד רבינוביץ, מנהל ישיבת איתמר, אומר בשיחה עם ynet כי "אורי הוא דמות מיוחדת. הוא התגייס לנח"ל עם השיעור שמעליו כאשר החברים של המחזור שלו התגייסו שנה אחרי והם משרתים בחטיבת כפיר. מאז ההודעה הבוקר אנחנו מלווים את משפחתו של אורי וגם מפוזרים בבתי החולים לבקר את התלמידים שלנו. רובם במצב קל ואבל יש כמה שרואים שיצטרכו לעבור שיקום. התחלקנו כל הצוות של הישיבה בין בתי החולים כדי להגיע לכולם".
חדד ז"ל הוא החלל הראשון שנופל בזמן שהוא נמצא בישיבה במסלול הסדר. עד כה חמשת הנופלים היו בוגרים של הישיבה שסיימו את המסלול. "אורי היה אמור לחזור ללמוד בישיבה וחיכינו לו. הוא נמצא עם מחזור מיוחד מאוד. אנשים של עשייה שדוחפים קדימה מתוך אידיאולוגיה ברורה. אנחנו בישיבה חיכינו להם שיחזרו", מספר רבינוביץ.
פעילות לוחמי חטיבת הנח"ל ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)

ישיבת איתמר ספגה לא מעט אבדות לאורך השנים גם בפיגועים ביהודה ושומרון. בינהם גם הפיגוע הקשה והמוכר בו נרצח אודי פוגל ז"ל יחד עם בני משפחתו ביישוב איתמר. פוגל ז"ל היה ר"מ בישיבה. בנוסף, לפני כשלוש שנים נרצח תלמיד הישיבה יהודה גאוטה בפיגוע ירי בצומת תפוח בזמן שהיה בדרכו לישיבה.
"לצערנו אנחנו משלמים מחיר יקר, יקר מאוד, עבור ארץ ישראל. בישיבה אנחנו מחנכים לערכים ואהבת הארץ. גם ללוחמים שלנו שנמצאים ברצועת עזה בצפון וגם עצם היותנו כאן בלב יהודה ושומרון. יש בזה אמירה. מאז תחילת המלחמה חצי מאנשי הישיבה כולל מורים ורבנים מגוייסים לצה"ל ונמצאים בזירות השונות", אומר רבינוביץ.
"אנחנו מדברים עם התלמידים כל הזמן. מסבירים להם את המשמעות של הדברים וגם נותנים אוזן קשבת. זו תקופה מורכבת גם לקיומה של הישיבה. בזמן שכולם נמצאו בזירות, בעיקר בחורף, היו כאן אנשים שלקחו אחריות והמשיכו את פעילות הישיבה מתוך הבנה שזה הדבר החשוב. זה ברור לנו. זו הערכיות והשליחות שלתוכם גדלנו. אנחנו מאמינים בדרך ובאמת שיוצאת מפה. ונמשיך בה עד לניצחון עם ישראל. המחיר הוא כואב ואנחנו נלווה גם את משפחת חדד לכל אורך החיים".