עבדאללה קוזלי, בשנות ה-50 לחייו מחוואלד, הוא הגבר שנורה אתמול (שבת) למוות ביישוב מגוריו שבגליל התחתון. קוזלי פונה תחילה לבית החולים רמב"ם במצב אנוש, אך שם נאלצו בהמשך לקבוע את מותו. יחד איתו פונה גבר נוסף במצב קשה, ומחקירה ראשונית של האירוע עולה כי החשוד נחבל בעצמו ופונה מהמקום במצב קשה. קוזלי נרצח ימים ספורים לפני חתונת בנו. הוא הנרצח ה-194 בחברה הערבית מתחילת השנה.
תיעוד הירי בג'סר א-זרקא: פותחים באש לעבר כמה אנשים - ונמלטים

4 צפייה בגלריה
עבדאללה קוזלי
עבדאללה קוזלי
עבדאללה קוזלי נרצח בחוואלד, ימים ספורים לפני חתונת בנו
כוחות המשטרה שהגיעו אמש לזירה איתרו את כלי הנשק שבאמצעותו בוצע ככל הנראה הירי, והרקע המסתמן לאירוע הוא סכסוך מקומי. לפי הדיווחים, האירוע החל בשל קטטה בין נערים, שהובילה לאחר מכן להתערבות של אנשים נוספים מבני משפחותיהם, ולבסוף הסתיימה כאמור ברצח.
קרוב משפחתו של קוזלי אמר כי "היינו צריכים להשתתף בשמחת המשפחה, שבנם אמור היה להתחתן. אבל לצערי, מקום השמחה הפך להיות לכאב וסוכת אבלים". לדבריו, "חבל מאוד שאיבדנו אדם טוב מאוד וחף מפשע".
4 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בג'סר א זרקא
תיעוד הירי בג'סר א זרקא
תיעוד ניסיון החיסול בג'סר א-זרקא
האלימות בחברה הערבית הורגשה אתמול גם בג'סר א-זרקא, שם אירע ניסיון חיסול וגבר בשנות ה-30 לחייו נפצע באורח בינוני. בתיעוד ממקום האירוע, ניתן לראות שלושה גברים פותחים באש לעבר קבוצת אנשים נוספת, פוצעים אחד מהם - ונמלטים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.
תושבי המקום סיפרו על גל האלימות, ואמרו כי "הכפר סובל מכך בצורה קשה ומפחידה ביותר. אנשים יורים ורוצחים - ואין מי שיעצור אותם". לדבריהם, "לפני חודשיים רצחו אישה וגבר שחילקו ממתקים לאחר שאחיה של הנרצחת התארס, ולפני כחודש ירו לעבר חתונה ובנס לא היו נפגעים. אנחנו לא יודעים מה האסון הבא שמחכה לנו".
4 צפייה בגלריה
 הנשק שתפסו בחורשה בשעב
 הנשק שתפסו בחורשה בשעב
"המשטרה הוזעקה לחורשה שבה עבריינים מבצעים אימון וניסוי כלים". התחמושת שאותרה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
 הנשק שתפסו בחורשה בשעב
 הנשק שתפסו בחורשה בשעב
שישה חשודים נעצרו בחורשה בשעב, הנשק אותר סמוך אליהם
(צילום: דוברות המשטרה)
בתוך כך, המשטרה מסרה כי עצרה הלילה שישה תושבי שעב בשנות ה-20 לחייהם, "לאחר שהתקבל דיווח על ירי בחורשה שבה עבריינים מבצעים אימון וניסוי כלים". לדבריה, "במסגרת המאבק נגד שימוש באמצעי לחימה בלתי חוקיים ברחוב הערבי, שוטרי המחוז הצפוני בליווי כוח מג"ב הגיעו למקום, עצרו שישה חשודים ואיתרו סמוך אליהם נשק, תחמושת ותרמילים המצביעים על ביצוע ירי".
מתחילת השנה נתפסו במחוז הצפוני של המשטרה 415 כלי נשק, 121 רימונים ו-39 מטענים. "המלחמה בפשיעה נמצאת בראש סדרי העדיפות של שוטרי המחוז הצפוני. כוחות רבים פרוסים בשטח באופן גלוי וסמוי לצורך מניעה, גילוי עבירות וסיכול אירועים", נמסר מהמשטרה. "אנו רואים בחומרה רבה את אירועי האלימות, נמשיך ונשקיע משאבים, כוחות ואמצעים במאבק נגד הפשיעה לטובת ביטחונם האישי של האזרחים".