"סומך על המשטרה. בן גביר? שיעשה את העבודה, הוא השר"
(צילום: אבי חי)

לאחר שמאבטחו אדיר גאנם (26) נרצח בכניסה לביתו בשבוע שעבר, ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה אמר הבוקר (יום ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי הוא מאוים, אך לא ברור אם היה היעד לרצח. "יש ספקולציות", אמר מסארוה, שמאבטחו נרצח על ידי אלמונים שפתחו באש מחוץ לביתו. נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הבוקר עם ראש העיר, גינה את מעשה האלימות וביקש לשלוח תנחומים למשפחת גאנם, לצד חיזוק ידי ראש העיר ותושבי טייבה.
מסארוה הביע את צערו על מות גאנם: "הוא היה איתנו במשך כ-10 ימים, אבל כבר התחבר אלינו למשפחה. הוא הגיע כדי להגן עלינו, וצר לי שהוא איבד את חייו בנסיבות הטראגיות האלה". על האיומים נגדו אמר כי "לפני חודשיים בן עוולה עבריין התחיל לבנות ולהשתלט על שטח ציבורי. הוצאתי צו הריסה שיצא לפועל, ומשם הכל הידרדר. ירו עלי לפני חודשיים, העברתי את השם שלו למשטרה, ומכאן הסיפור התחיל להתגלגל".
2 צפייה בגלריה
בן גביר בשיחה עם ראש עיריית טייבה על חוק הנשק בביתו
בן גביר בשיחה עם ראש עיריית טייבה על חוק הנשק בביתו
בן גביר עם ראש העיר טייבה בביתו
2 צפייה בגלריה
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם וזירת הרצח
ראש העיר הדגיש כי הוא מאוים עקב תפקידו, ולא בגלל חייו האישיים. "זו לא תחושה טובה לחיות תחת אבטחה בבית 24 שעות, בכל תנועה צמוד לך מאבטח, אבל זה התפקיד שבו בחרתי". על הביקורת נגד אי-שיתוף הפעולה של מנהיגים בחברה הערבית עם רשויות החוק אמר מסארוה כי "לא אתעסק בפופוליזם פוליטי או בהתנגחויות. רק אגיד שביטחוני האישי כאזרח, כסמל שלטון וביטחונם של אזרחי ישראל וכל החברה הישראלית – יהודים וערבים – הוא באחריות מדינת ישראל. אני סומך על המשטרה שתעשה את עבודתה ותגיע לרוצחים הנתעבים".
מסארוה התייחס לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שביקר בביתו לאחר הרצח ותיעד את שיחתם ללא ידיעתו. "לא מפתיע אותי שמי שהדליף שיחה עם המפכ"ל הדליף גם שיחה איתי".
אתה סומך על השר בן גביר שיעשה את תפקידו? "אני לא כאן כדי לסמוך או לא לסמוך. הוא לקח על עצמו את האחריות לדאוג לביטחונם של אזרחי מדינת ישראל, כולל אותי, והוא צריך לעשות את העבודה שלו. זה חד משמעי. אין כאן שאלה של סומך או לא סומך. זה השר הממונה על המשטרה והוא צריך לעשות את העבודה שלו".
מאלק עזאם, סגן ראש העיר טייבה, אמר בריאיון ל-ynet radio: "אני לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעברה טייבה באותו לילה. לא ישנתי ולא חגגתי. החג הסתיים אצלי, קיבלתי את זה בעצב". עזאם האשים כי "מאז עלייתו של בן גביר לשלטון - הרציחות עלו. זה לא רק בטייבה. הרצח הזה יכול היה להימנע. הנה דוגמה: הרוצחים לקחו במקרה מספר רכב מבן משפחה שלי. הוא התעורר וראה שאין לוחית זיהוי והתלונן במשטרה - ויומיים אחרי כן קרה הרצח".
עזאם קרא לתקצוב והוספת משאבים למגזר הערבי. "צריך שהממשלה תשקיע במגזר. העבריינות משתלטת על השטח. צריך יותר משאבים, אנחנו חסרי אונים מול מה שקורה בשטח".