עודד רביבי, ששימש עד לאחרונה כראש מועצת אפרת, נפגש אתמול (רביעי) אחר הצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בתל אביב - כפי שנחשף ב-ynet על הכוונה לבחון את מינויו לפרויקטור הצפון, במקום אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום. נתניהו ביקש לבחון את הנושא עם רביבי, המכהן כיום כמנטור לראשי רשויות חדשים ומשרת בתפקיד בכיר במילואים בפיקוד העורף, והשניים אף שוחחו על אתגרי הצפון. עם זאת, המינוי לא הובטח לו.
1 צפייה בגלריה
אליעזר צ'ייני מרום עודד רביבי
אליעזר צ'ייני מרום עודד רביבי
צ'ייני ורביבי
(צילום: שאול גולן)
צפו: ראשי המועצות בריאיון ל-ynet
( צילום: ירון ברנר)

שלשום נחשף ב-ynet כי מרום, ראש מנהלת שיקום הצפון, שמינויו אושר לפני פחות מחודשיים, צפוי לסיים בקרוב את תפקידו. הרקע לכוונה להדיח את אלוף במיל' מרום הוא משבר אמון בינו לבין בכירי משרד רה"מ - וביקורת שהשמיעו ולפיה מאז שנבחר לא הצליח לקדם בתפקידו דבר, ועדיין עסוק בלמידת אתגרי הצפון ו"בהמתנה לטבלאות האקסלים שנדרשו ברשויות המקומיות המפונות להציג בפניו".
בשיחה עם ynet אתמול, לאחר הפרסום על מועמדותו, סיפר רביבי כי התפקיד כלל לא הוצע לו וכי לא קיבל אף פנייה בנושא. בהמשך היום, הגיעה השיחה מלשכת רה"מ וההזמנה הדחופה להגיע לפגישה.
נתניהו בוחן פתרונות נוספים לפארסת ניהול השבר הצפוני. בינתיים, מרום המשיך אתמול בפגישותיו כרגיל ולא שינה את סדר יומו, למרות השמועות על הרצון להחליפו. בין היתר, הוא נפגש עם מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, ודן עימו על צורכי בית החולים. למקורביו הבהיר כי אין בכוונתו לפרוש ולסיים את עבודתו.
עוד לא ברור האם הוא יצליח לשמור על התפקיד. אין ספק שבלשכת רה"מ ניסו שלשום להראות לו את הדלת באמצעות הגישושים עם רביבי. כל זאת כשבמקביל מתקיים חיפוש אחר פתרונות נוספים למציאת הגורם, שיהיה אמון על יישום החלטת הממשלה המיידית לסיוע לצפון, ועל המשימה ליצור תוכניות רב-שנתיות לחיזוק האזור ושיקומו ביום שלאחר המלחמה.
אם מרום אכן יפרוש או יודח, תימשך בכך הפארסה סביב תפקיד הפרויקטור לצפון: צ'ייני, נזכיר, מונה בהחלטת ממשלה לתפקיד ב-21 ביולי, לאחר שקודמו אבי כהן סקלי כבר התחיל לעבוד (לפני שמונה רשמית) - אך הודח במפתיע על רקע לחצים מתוך הליכוד, בין השאר בטענה ל"חוסר נאמנות" למפלגה.