אחרי שהפלסטינים דיווחו אמש על עשרות הרוגים שנורו בזמן שהמתינו לסיוע בעיר עזה, בצה"ל הודפים את הטענות. "כשעה לפני כניסת שיירת הסיוע, נצפו חמושים פלסטינים יורים בסביבת אזרחים עזתים". כך מסר דובר צה"ל, והדגיש כי לא בוצע ירי של כוחות צה"ל לעבר השיירה בכיכר כווית. "צה"ל ממשיך בתחקור האירוע תוך מאמץ עצים בהכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, בזמן שמחבלי חמאס פוגעים בתושבי עזה ומפיצים שקרים במטרה להאשים את מדינת ישראל בכך", נמסר.
תיעוד ירי החמושים מהאוויר
(צילום: דובר צה"ל )

אמש, כאמור, דיווחו הפלסטינים על עשרות הרוגים ויותר מ-100 פצועים ב"טבח חדש" בכיכר כווית בשכונת זייתון שבעיר עזה. לפי הדיווחים מעזה, שאמינותם לא ברורה, לפחות 40 בני אדם שהמתינו למשאיות סיוע נהרגו. משרד הבריאות ברצועת עזה, שנשלט על ידי חמאס, דיווח על לפחות 21 הרוגים ויותר מ-100 פצועים.
עדי ראייה ששוחחו אתמול עם רשת CNN סיפרו כי "היו פיצוצים", והציגו לכלי תקשורת בעולם תיעודים קשים שבהם נראות גופות מכוסות בהריסות. עם זאת, עדיין לא ברור מתי צולמו התיעודים. בכלי תקשורת בעולם ציינו כי אל הכיכר מגיעות משאיות סיוע מדי פעם, והן מושכות אליהן המוני אנשים ש"נואשים לאספקת מזון".
דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, התייחס במהלך הלילה לטענות, ואמר כבר אז כי "הדיווחים לפיהם צה"ל תקף ביום חמישי בערב עזתים בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי אינם נכונים". הוא הוסיף כי "צה"ל בוחן את פרטי האירוע בדיוק הנדרש". בצבא פרסמו בהמשך הודעה ארוכה לאחר מכן, ובה מסרו כי חיילים לא ירו לעבר ההמון.