אסירים שמזוהים עם דאעש תקפו אנשי צוות בבית סוהר במחוז וולגוגרד שבמזרח רוסיה, רצחו לפחות אחד מהם ולקחו כמה נוספים כבני ערובה. כך דווח היום (שישי) בסוכנות הידיעות הרוסית TASS ובכלי תקשורת נוספים במדינה. בסרטון שהופץ באחד מערוצי החדשות נראו שכובים שלושה סוהרים פצועים, שלצידם עומדים התוקפים.
אסירים שמזוהים עם דאעש תקפו סוהרים בבית כלא ברוסיה

2 צפייה בגלריה
ארגון דאעש לקחו שליטה על כלא רוסי
ארגון דאעש לקחו שליטה על כלא רוסי
"פועלים ללא רחמים", בתגובה ל"התעללות באסירים המוסלמים"
משירות בתי הסוהר ברוסיה נמסר כי מתבצעות כעת פעולות לשחרור בני הערובה שמוחזקים במקום, וכי יש נפגעים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין תודרך על ידי ראש שירות בתי הסוהר במדינה.
בתיעודים שהופצו ברשתות נראה כי מדובר בארבעה אסירים שהחלו במסע התקיפות, ובאחד הסרטונים נראה סוהר שמוחזק בחצר בית הכלא, כשידיו קשורות מאחורי גבו ופניו מלאים בדם. נכון לשלב זה לא ידוע מה מטרתם של התוקפים, אך אחד מהם אמר בסרטון שהופץ מהמקום כי הם פעלו "ללא רחמים" בתגובה "להתעללות שכוונה נגד אסירים מוסלמים".
אתרי חדשות ברוסיה דיווחו כי ארבעת התוקפים הם אזרחי אוזבקיסטן וטג'יקיסטן. עם זאת, טרם התקבל אישור רשמי לזהותם ומניעיהם.
2 צפייה בגלריה
רוסיה מחבלים דאעש השתלטו על סוהרים ב כלא ו חוסלו
רוסיה מחבלים דאעש השתלטו על סוהרים ב כלא ו חוסלו
מחבלי דאעש לקחו סוהרים בני ערובה - וחוסלו. לפני כחודשיים
רוסיה, שסוכנויות ההגנה והביטחון שלה מתמקדות מאוד במלחמתה באוקראינה, ראתה לאחרונה עלייה במתקפות מיליטנטיות איסלאמיסטיות. כך למשל, בחודש יוני האחרון שישה עצורים שהוחזקו במתקן כליאה באזור רוסטוב חוסלו, בתום דרמה שבמהלכה השתלטו על שני סוהרים במקום ולקחו אותם כבני ערובה.
במהלך אותה תקרית פרסמו העצורים, בהם כמה מחבלים מדאעש, סרטונים שבהם נראו מחזיקים בסוהרים, מאיימים על אחד מהם בסכין ומתגאים שתפסו את "הכופרים". בסרטון שפרסמו העצירים מתוך המתקן הם נראו מניפים את דגל דאעש ומחזיקים בסוהרים, כשאחד מהם אף אוחז בסכין ומציג אותה בבירור למצלמה. אחד מאנשי דאעש פנה בסרטון לצופים ואמר: "אנחנו במרכז המעצר ברוסטוב, היכן שהאחים שלנו נכלאו ונידונו למאסר. המוג'אהידין של דאעש השתלטו על המקום ותפסו את הכופרים".
האירוע ברוסטוב מגיע אחרי שבחודשים האחרונים הכריזה רוסיה על כמה מבצעים שבהם עצרה או חיסלה פעילי טרור של דאעש, בהם כאלה שהתכוונו לתקוף בבתי כנסת ובמוסדות יהודיים. במרץ השנה ביצוע ארגון הטרור האיסלאמיסטי את הפיגוע הקשה ביותר שידעה רוסיה זה יותר מ-20 שנה, כשמחבליו פתחו באש באולם המופעים קרוקוס סיטי הול במוסקבה ורצחו לפחות 144 בני אדם.