ניצב בדימוס אמנון אלקלעי, ראש אגף המבצעים לשעבר במשטרה, הגיש תלונה במח"ש נגד המפכ"ל יעקב שבתאי. כך נודע ל-ynet. ממח"ש נמסר: "התלונה הוגשה ותיבחן כמקובל".
2 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי אמנון אלקלעי
יעקב שבתאי אמנון אלקלעי
שבתאי ואלקלעי. "המפכ"ל דקר אותי"
(צילום: אלכס קולומויסקי, הרצל יוסף)
אלקלעי הגיש את התלונה לפני כשבוע, והיא נסובה סביב מקרה שבו לטענתו שבתאי דקר אותו בסכין והוא נדרש לטיפול רפואי ולתפרים. אלקלעי אישר את עצם הגשת התלונה וסירב למסור התייחסות נוספת. מהמשטרה נמסר כי "במידה ויידרש, יתייחס המפכ"ל לתלונה במקומות המקובלים".
בכירים במשטרה התייחסו לתלונה שהוגשה נגד המפכ"ל ואמרו כי מדובר בטענה "הזויה ומגמתית שבאה לפגוע במפכ"ל המשטרה. אין לטענות שום בסיס, גם העיתוי של הגשת התלונה מוזר מאוד".
2 צפייה בגלריה
היה אז מפקד מג"ב. שבתאי
היה אז מפקד מג"ב. שבתאי
היה אז מפקד מג"ב. שבתאי
(צילום: דוברות עיריית באר שבע)
אלקלעי סיפר לפני כחודש בתוכנית "אנשים" בקשת 12 כי המפכ"ל דקר אותו לכאורה ברגלו במהלך דיון בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר בנושא אמצעי לחימה. לדברי אלקלעי, במהלך הדיון הוא ישב סמוך לשבתאי, אז מפקד מג"ב, כשלפתע שלף סכין. "ידעתי שיש לו סכינים. ראיתי אותו אוחז בסכין, מקבע אותו, ניגש לי לרגל וטאק, דוקר אותה", אמר אלקלעי בריאיון. "נסעתי לבית החולים הדסה עין כרם, שם תפרו אותי ועשו את מה שצריך לעשות".
ניצב בדימוס אלקלעי פרש מתפקידו כראש אגף המבצעים במרץ 2021, לאחר שהטיח ביקורת רבה במפכ"ל שבתאי בוועדת החקירה לאסון מירון, שם אף העיד: "עזבתי אחרי 30 שנות שירות בגלל ההתנהלות". למקורביו סיפר עקב התפטרותו: "אני לא מוכן לעבוד איתו. עם דרך קבלת ההחלטות הזאת, זה רק עניין של זמן עד שנצטרך לתת הסברים על תקלות".
עו"ד אלירם בקל, המייצג את המפכ"ל בפני ועדת מירון, מסר בתגובה: "דומה כי מר אלקלעי החליט לעשות כל שביכולתו על מנת להישאר בתודעה הציבורית, גם במחיר של פגיעה במשטרה ובעומד בראשה בתקופה מורכבת זו".
בקל הוסיף: "לאחר שניסה לפגוע במפכ"ל בעדות מגמתית בוועדת מירון, ולאחר שניסה לפגוע במפכ"ל בהצגה חלקית של אירועי שומר חומות, יצא מר אלקלעי לאחרונה לסבב ראיונות ששיאו, כפי שהסתבר היום, בדיווח על הגשת תלונה בגין אירוע שהתרחש לדבריו לפני כשלוש שנים". לדבריו, "למר אלקלעי אין כל הסבר לשאלה מדוע התעכב בהגשת התלונה במשך כל השנים הללו, ולא בכדי. המפכ"ל יידרש לתלונה מביכה זו בדרכים המקובלות, ובשלב זה אין לו אלא לאחל למר אלקלעי שימצא דרכים טובות יותר, ובעיקר ראויות יותר, למלא את זמנו לאחר פרישתו".